  • 1. Data: 2010-06-11 21:46:45
    Temat: płatne zakresy numerów
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Planuje uruchomic usluge telefoniczna wykorzystujaca m.in. callback.
    Chcę uniknac sytuacji, w ktorej ktos moze ta usluge wykorzystac do
    dzwonienia na numery o podwyzszonej oplacie. Jakie pule numerow
    zablokowac? Szukalem troche w Google i na stronach UKE, i skompilowalem
    sobie taka liste:

    20(7-8) xxx xxx
    300 xxx xxx
    400 xxx xxx
    70x xxx xxx
    80x xxx xxx

    Za duzo/czegos brakuje? Bede ograniczal callback tylko do numerow
    9-cyfrowych. Gdzie tego szukac? Na stronach UKE znajduje sie cos takiego:

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead24&new
    s_cat_id=277&news_id=3794&layout=9&page=text

    Ale nie uwzglednia ona numer 20(7-8), 80x wymienionych np. tu:

    www.uke.gov.pl/uke/redir.jsp?place=galleryStats&id=4
    711

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 2. Data: 2010-06-11 22:17:03
    Temat: Re: płatne zakresy numerów
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Za duzo/czegos brakuje? Bede ograniczal callback tylko do numerow
    > 9-cyfrowych. Gdzie tego szukac? Na stronach UKE znajduje sie cos takiego:

    642 jeszcze (metro-bip) - ale nei wiem, czy nadal toto egzystuje

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-06-11 22:44:19
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    Stefan wrote:
> [...]
    > Chcę uniknac sytuacji, w ktorej ktos moze ta usluge wykorzystac do
    > dzwonienia na numery o podwyzszonej oplacie. Jakie pule numerow

    Jeszcze Play, ale to już bardziej złożona sprawa...

    P.

  • 4. Data: 2010-06-12 00:07:14
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 23:46:45 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
    > dzwonienia na numery o podwyzszonej oplacie. Jakie pule numerow
    > zablokowac? Szukalem troche w Google i na stronach UKE, i skompilowalem

    Na 20 możesz wyciąć całe, chyba nie chcesz robić callbacka na linie
    dialupowe do internetu ;)
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 5. Data: 2010-06-12 07:35:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-11 23:46, Stefan pisze:
> [...]
    > dzwonienia na numery o podwyzszonej oplacie. Jakie pule numerow
    > zablokowac? Szukalem troche w Google i na stronach UKE, i skompilowalem

    Ja bym po prostu zrobił listę numerów dozwolonych, czyli 49 SN
    stacjonarnych, plus ew. SN39 dla voip + numery komórkowe (jeśli
    planujesz dopuścić takie połączenia). Cała reszta won.
    Lista prefiksów AB jest w stosownym rozporządzeniu.

  • 6. Data: 2010-06-12 07:43:12
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Ja bym po prostu zrobił listę numerów dozwolonych

    tak byloby rozsadniej dla uslugodawcy
    nowy prefiks, jezeli ewentualnie sie pojawi, mozna dodac do bialej listy w
    kazdej chwili
    z kolei jesli wyskoczy nowy prefiks premium, to moze byc poslizg w blokadzie
    i koszty wzrosna o kilka zer

  • 7. Data: 2010-06-12 09:58:51
    Od: "Telesfor BAUDOT" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

> [...]
    > na numery o podwyzszonej oplacie. Jakie pule numerow zablokowac? Szukalem
    > troche w Google i na stronach UKE, i skompilowalem sobie taka liste:

    [...]
    > 300 xxx xxx
    > 400 xxx xxx
    [...]

    Tego zakresu numeracji już nie ma w PL.

    --
    Telesfor

  • 8. Data: 2010-06-12 10:26:46
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Telesfor BAUDOT napisał:
    > Użytkownik "Stefan"<s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > [...]
    > [...]
    >

    > Tego zakresu numeracji już nie ma w PL.

    Znaczy przeszedł do rezerwy a być może kiedyś wróci w zupełnie nowym
    wcieleniu (jak np. 39) :-)

    Przemek

  • 9. Data: 2010-06-12 12:26:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2010 11:58:51 +0200, Telesfor BAUDOT wrote:

    >Tego zakresu numeracji już nie ma w PL.

    Zlikwidowali taki swietny interes ?
    Co na to TP ?

    J.

  • 10. Data: 2010-06-12 15:01:31
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 12 Cze, 14:26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zlikwidowali taki swietny interes ?
    > Co na to TP ?
    >
    > J.

    Nie zlikwidowali. Zgodnie z PNK zmieniono na numerację ABS=703 i 704.
    Z kolei ABS=207 i 208 umarło śmiercią naturalną, tzn. jest w PNK, ale
    numery nie są już przydzielone- operatorzy zwrócili je do puli UKE.