  • 21. Data: 2012-08-01 08:19:41
    Temat: Re: p?atne autostrady... A1 do gda?ska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2012 00:51:14 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Coś pamiętam że przynajmniej niektórzy (nie wiem jak akurat A1) operatorzy
    > autostrad mają popty gwarantowany przez państwo.

    To moze dotyczyc nowszych odcinkow, gdzie panstwo chyba poszlo w ta strone
    ze zamawia "droge z kredytem", ale w zamian moze wplywac na ceny.
    Co byloby jak najbardziej prawidlowe.

    > To znaczy gdyby samochody pojechały drogami alternatywnymi, to państwo i
    > tak operatorowi wyrówna, więc jemu dynda czy ktoś jeździ czy nie jeździ.

    Ale panstwu nie dynda czy musi doplacac czy nie :-)

    Choc z panstwowego punktu widzenia rachunek ekonomiczny jest bardziej
    skomplikowany.

    J.

  • 22. Data: 2012-08-01 08:51:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ktoś założył, że jak masz bliźniaka albo przyczepkę to robisz
    > to zarobkowo. Czyli wrzucisz w koszty. Stać cię.
    >
    > To tak samo jaka jest różnica w oprocentowaniu kredytów gdy
    > bierzesz hipoteczny na cele mieszkaniowe, czy inwestycyjny
    > na firmę. Tam rata kredytu przy takiej samej kwocie i okresie
    > spłaty może być kilka razy wyższa.

    A może być też niższa.
    No chyba że kredyt ratalny na cele prywatne dostaniesz za 7-8%, jak mi
    niedawno proponował bank przy inwestycyjnym.

  • 23. Data: 2012-08-01 10:06:41
    Temat: Re: płatne autostrady... A1 do gdańska
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-01 00:31, LEPEK pisze:

    > Ho, ho, ho - z daleka czuć światowego profesjonalistę ;P

    to znaczy?

    > Ale nie bój - od października rusza odcinkowy pomiar prędkości na A1
    > (fotka za i przed bramkami) - będziesz jeździł grzecznie miejscami max
    > 150 km/h, jak ci się na koncie pojawi kilkanaście punktów.

    nie boję się, na codzień jeżdżę A4 a nie A1 - i to głównie bezpłatną
    częścią. A taki pomiar tym bardziej odwiódł by mnie od jazdy autostradą...

    Lukasz

  • 24. Data: 2012-08-01 10:17:08
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    LEPEK nabazgrał(a):

> [...]
    > (fotka za i przed bramkami) - będziesz jeździł grzecznie miejscami max 150
    > km/h, jak ci się na koncie pojawi kilkanaście punktów.

    A gdzie taka informacja jest podana ?? bo jak tak to sens jazdy A1 nie
    będzie miał sensu.

  • 25. Data: 2012-08-01 10:34:10
    Temat: Re: platne autostrady... A1 do gdanska
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Kiedys mowiono, ze przejazd autostrada to oszczednosc.

    Tak, ale chyba tylko czasu :-). A i to nie zawsze...

  • 26. Data: 2012-08-01 10:35:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-08-01 08:12, J.F. pisze:

    > A moze tak ma byc ? Jedzie taki delikwent 70km/h, tirom utrudnia, tiry go
    > wyprzedzaja, osobowkom utrudniaja ... a niech sp* na alternatywna droge :-)

    Z dźwigu kempinga, z dźwigu ;)

  • 27. Data: 2012-08-01 10:41:40
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > w przeliczeni do średnich zarobków...

    Oj, chyba nawet bez przeliczania ;-). Pamiętam jak jechałem
    do Francji i sprawdzałem ceny ich autostrad. Wyszło mi że
    (OIDP) przejadę z Niemiec pod granicę z Hiszpanią za ok. 100
    euro opłat. Jak miałbym tyle km przejechać po polskich
    "autostradach" to pewnie wyszłoby drożej ;-)

  • 28. Data: 2012-08-01 10:48:34
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Ktoś założył, że jak masz bliźniaka albo przyczepkę to
    > robisz
    > to zarobkowo. Czyli wrzucisz w koszty. Stać cię.

    Rozbraja mnie takie idiotyczne wytłumaczenie :-). Równie
    dobrze jak kupujesz papier/drukarkę/komputer/kawę na fakturę
    do biura to powinieneś zapłacić więcej, bo przecież wrzucisz
    sobie w koszty. A jak podjeżdżasz pod piekarnię mietkiem to
    i za bułki powinieneś więcej płacić, bo przecież Cię stać
    ;-))

> [...]
    > bierzesz hipoteczny na cele mieszkaniowe, czy inwestycyjny
    > na firmę. Tam rata kredytu przy takiej samej kwocie i

    Ale to nie wynika z tego czy Cię stać, ale z różnego ryzyka.
    Wypisujesz demagogie Kolego :-). Jak pójdziesz do banku
    najpierw po kredyt hipoteczny, a potem po konsumpcyjny, to
    też będziesz miał bardzo różne oprocentowanie...

  • 29. Data: 2012-08-01 11:21:03
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2012 10:48:34 +0200, Robert_J napisał(a):

> [...]
    > sobie w koszty. A jak podjeżdżasz pod piekarnię mietkiem to
    > i za bułki powinieneś więcej płacić, bo przecież Cię stać

    Ale (autentyk) możesz stracić takie świadczenie, jak np. naprawa
    gwarancyjna. [offtop/on] np. odkurzacze electroluxa - jak kupisz na firmę
    to nie masz gwarancji, bo są one "tylko do użytko w gospodarstwie domowym".
    jak bierzez na f-rę, to znaczy że nie będziesz go tam użytkował, ergo nie
    masz gwarancji. Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi [offtop/off]

    --
    Franc

  • 30. Data: 2012-08-01 12:47:44
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Co za kurestwo...
    >

    > pomijajac ze za motor to sie chyab powinno mniej płacić niż za osobowego.

    To jeszcze nic, niech znajomi poczekają czy się do nich ITD nie odezwie.
    jeślki ich "zestaw" miał więcej jak 3,5t DMC to policzą ich jeszcze za
    niezapłacenie za viatoll. To jest dopiero kurestwo. Weźmiesz
    większą/cięższa osobówkę, przyczepkę do przewozu motocykli lub lawetę i
    podpadasz pod viatoll. Te śmieszne małe busy ITD z dziwnym ustrojstwem z
    tyłu dach właśnie takich szukają...

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050