  • 31. Data: 2012-08-01 15:06:29
    Temat: Re: p atne autostrady... A1 do gda ska
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Ale (autentyk) możesz stracić takie świadczenie, jak np.
    > naprawa
    > gwarancyjna. [offtop/on] np. odkurzacze electroluxa - jak
    > kupisz na firmę
    > to nie masz gwarancji, bo są one "tylko do użytko w
    > gospodarstwie domowym".
    > jak bierzez na f-rę, to znaczy że nie będziesz go tam
    > użytkował, ergo nie
    > masz gwarancji.

    To prawda. Tyle że taka sytuacja ma miejsce jak kupujesz
    sprzęt z założenia będący sprzętem nieprofesjonalnym, do
    domowego użytku :-). Tanie odkurzacze nie są urządzeniami do
    pracy ciągłej. Trudno żeby producent dał Ci gwarancję jak
    będziesz używał takiego sprzętu kilka godzin dziennie 5 czy
    6 dni w tygodniu. Do takich zastosowań jest sprzęt
    profesjonalny, który kosztuje trochę więcej i tam otrzymasz
    stosowną gwarancję :-). Kupując coś na firmę od razu
    informujesz że będzie to służyło do działalności
    zarobkowej...

  • 32. Data: 2012-08-01 15:33:50
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2012 15:06:29 +0200, Robert_J napisał(a):

> [...]
    > stosowną gwarancję :-). Kupując coś na firmę od razu
    > informujesz że będzie to służyło do działalności

    Tak można sprowadzić każdy zakup na działalność do absurdu. Żona kupiła też
    na f-rę lodówkę, czajnik do wody i inne ustrojstwa służące w każdym biurze.
    Tak samo jak odkurzacz - służą do tego do czego zostały stworzone. Odkurzać
    służy do oczyszczenia powierzchni płaskich (no raz na tydzień, jak wchodzą
    z błockiem :-), lodówka chłodzi mleczko do kawki, a czajnik grzeje wodę na
    tę kawkę.
    Nie służą one działalności zarobkowej (używanie ich nie generuje
    przychodu/dochodu), nie wzbogaca ani nie jest przedmiotem usług
    świadczoncyh na rzecz innych....

    --
    Franc

  • 33. Data: 2012-08-01 15:59:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    megrims wrote:
    > Ktoś założył, że jak masz bliźniaka albo przyczepkę to robisz
    > to zarobkowo. Czyli wrzucisz w koszty. Stać cię.

    znasz kogoś kto zarobkowo jeździ z przyczepa kempingową i rodziną?

    rozumiem ze to by kosztowało 10 czy 20 zł wiecej ale 2 razy z kawałkiem to
    przegięcie...

    Chorwaci biora mneij wiećej 30% więcej za zamochód z kempingiem

  • 34. Data: 2012-08-01 17:54:27
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-01 08:51, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:jvaeac$8a0$...@u...news.interia.pl...

    > A może być też niższa.
    > No chyba że kredyt ratalny na cele prywatne dostaniesz za 7-8%, jak mi
    > niedawno proponował bank przy inwestycyjnym.

    Ja mam jeden hipoteczny na Wibor 6 miesięcy + 0,7% w PLN.
    Na cele inwestycyjne - nie jest to możliwe.

    --
    www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 35. Data: 2012-08-01 18:07:40
    Temat: Re: płatne autostrady... A1 do gdańska
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 01-08-2012 o 10:41:40 Robert_J <d...@g...pl> napisał(a):

    > Oj, chyba nawet bez przeliczania ;-). Pamiętam jak jechałem do Francji i
    > sprawdzałem ceny ich autostrad. Wyszło mi że (OIDP) przejadę z Niemiec
    > pod granicę z Hiszpanią za ok. 100 euro opłat. Jak miałbym tyle km
    > przejechać po polskich "autostradach" to pewnie wyszłoby drożej ;-)

    Za 860km we Francji płaciłem w sumie 76 EUR - co daje 0,088 EUR za
    kilometr - czyli jakieś 37gr (przy kursie 4,2).
    Na A2 średnio kilometr kosztuje 19gr - jakieś 2 razy taniej.

    TG

  • 36. Data: 2012-08-01 18:30:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "zho" <o...@p...com>

    > Dowiesza jeszcze pare fotoradarow to do kosztu przejazdu normalna droga
    > trzeba bedzie doliczyc jeszcze okresowe sprawdzenie umiejetnosci na
    > ponownym egzaminie.

    Na A1 jest planowane uruchomienie pomiaru odcinkowego

  • 37. Data: 2012-08-01 19:39:52
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-30 22:47, kapec pisze:
    > Kiedys mowiono, ze przejazd autostrada to oszczednosc. No to policzmy.
    > Jade normalna droga, woz pali 7,5l/100km. Jade autobana, woz pali
    > 10-11, do tego oplata za autobane. Jakby nie liczyc wychodzi 2x
    > drozej. W dupie mam taka oszczednosc.

    Pojedź autostradą z prędkością 90-100km/h wtedy może uda CI się
    oszczędzić na paliwie to co zapłacisz za autostradę, choć i tak będziesz
    szybciej (np. na A2 nie kulczykowej).

    --
    anacron

  • 38. Data: 2012-08-01 20:32:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ja mam jeden hipoteczny na Wibor 6 miesięcy + 0,7% w PLN.

    Ale ja nie mówiłem o hipotecznych.

    > Na cele inwestycyjne - nie jest to możliwe.

    Niby dlaczego?
    Mbank ma duże różnice między mplanem na działalność a prywatnym?

  • 39. Data: 2012-08-01 20:34:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Franc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

> [...]
    > biurze.
    > Tak samo jak odkurzacz - służą do tego do czego zostały stworzone.

    No właśnie nie zostały do tego stworzone.
    Taki czajnik w biurze chodzi lekko licząc 10 razy tyle co w domu, więc nie
    może być obliczony na tyle samo.

  • 40. Data: 2012-08-01 23:23:22
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Franc <s...@w...pl> napisał(a)
    >[...]
    > Nie służą one działalności zarobkowej (używanie ich nie generuje
    > przychodu/dochodu), nie wzbogaca ani nie jest przedmiotem usług
    > świadczoncyh na rzecz innych....

    To po co brałeś na nie fakturę? ;)

    --
    Tomek