  • Data: 2010-03-06 13:13:47
    Temat: Re: plan cyfryzacji DVB-T i tunery na USB
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Miklewicz Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hmt93a$kv1$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > jestem z Zamościa więc wg. tej mapki sygnał DVB-T zacznie być nadawany dn.
    > 31.03.2010. Więc teraz mam kilka pytań. :
    > 1.Na ile ta mapka jest wiarygodna, tzn. czy to możliwe,że już wtedy
    > faktycznie w Zamościu będzie DVB-T. Zamość to stosunkowo małe miasto więc
    > aż dziwne, że już mają zamiar wprowadzić sygnał DVB-T.
    >
    > 2. co do kwestii tunerów. Jako, że nie chcę na razie kupować ani nowego TV
    > ani tym bardziej tunera z prawdziwego zdarzenia, to zastanawiam się nad
    > jakimś tunerkiem USB np. takim ( to przykład a nie reklama )
    r_dvb_t_lv5t_delux_wys_24h.html -
    > czy takie tanie, małe "coś" może mieć dobrą jakość?

    Taki tuner o jakości nie decyduje, tylko karta graficzna, a dokładnie jej
    sterowniki.
    No i oczywiście to co nadaje nadawca.
    Mam takiego od 2 lat i nie mam uwag.

    > 3.Inna sprawa to antena, do tego "urządzonka" dołączana jest antenka
    > przenośna, czy to wystarczy do odbioru DVB-T?

    Jak sygnał mocny to wystarczy.
    Używam tak tunera na wyjazdach w Europę, w domu mam go podłączonego do
    anteny zewnętrznej.

    > 4.Ostatnie moje pytanie jest takie: Czy można wykorzystać zwykłą antenę
    > siatkową jaka stoi na dachu do odbioru analogu jako antenę DVB-T

    Tak.

    >czy to są niestety zupełnie inne "kawałki drutu" ;) . Jeśli dałoby się
    >wykorzystać taką antenę siatkową do DVB-T to zakładam, że odbiór byłby
    >znacznie lepszy niż z antenki "pokojowej"?

    O ile jest dobrze ustawiona i sprawna.