-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118
.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
Subject: Re: plaga dojeżdzaczy
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@l...net>
<nipuqm$q0k$1@node2.news.atman.pl>
<575082be$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.160602.invalid>
<57508e04$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<5753eab6$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
<nj1cbh$1fc$2@node2.news.atman.pl>
<57545b7a$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
<nj1mej$6fo$1@node1.news.atman.pl>
<57546d3f$0$687$65785112@news.neostrada.pl>
<nj1rl2$ged$1@node2.news.atman.pl>
From: Slavekk <s...@g...pl>
Date: Sun, 5 Jun 2016 21:49:13 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.1.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <nj1rl2$ged$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 75
Message-ID: <57548242$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.5.44.240
X-Trace: 1465156162 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 650 83.5.44.240:59933
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3981
X-Received-Body-CRC: 3974706916
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583125
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-06-05 o 20:39, RadoslawF pisze:
> W dniu 2016-06-05 o 20:19, Slavekk pisze:
>
>>>>> Choćby po to, że są uzasadnione wątpliwości, czy plusy z tego
>>>>> systemu są
>>>>> dodatnie czy ujemne;)
>>>>
>>>> Uzasadnione?
>>>> Czym?
>>>> Głębokim brakiem znajomości tematu? ;)
>>>
>>> Chociażby. A raczej nazwałbym to brakiem głebokiej znajomosci tematu;)
>>> Taką przeciętną:P
>>>
>>> Generalnie wiadomo, że włączanie i wyłaczanie w kółko silnika mu
>>> warunków pracy nie poprawia
>>
>> ... ale i nie pogarsza, bo i tak silnik jest rozgrzany.
>> S&S działa na rozgrzanym silniku. Wcześniej się po prostu nie włącza.
>
> Pogarsza. Pogarsza też ogrzewanie pracujące na płynie z chłodnicy.
W tym zakresie temperatur - nie ma żadnego znaczenia.
Zauważ że nic temperatury OLEJU nie obniża.
>
>>> - nawet jak akumulator i rozrusznik do tego
>>> przystosowany, to i tak będzie działał krócej.
>>
>> Nieprawda.
>> Poza tym niekoniecznie rozruch odbywa się z akumulatora.
>> No i "rozrusznik" niekoniecznie jest rozrusznikiem...
>
> To z czego jest brana moc do zakręcenia silnikiem przez
> ten nie rozrusznik ?
Np. z kondensat6ora naładowanego energią odzyskaną przy hamowaniu.
Tak mam w C4
> Bo chyba nie piszesz o czołgu
> i odpalaniu ze zbiornika ciśnieniowego.
>
>>> Wiadomo też, że szybciej ruszę jak mam włączony silnik, niż jak dopiero
>>> będzie odpalany.
>>
>> Nieprawda.
>> Zanim przeniesiesz nogę z hamulca na gaz (w automacie) lub zanim
>> wrzucisz bieg (po naciśnięciu sprzęgła - w manualu) silnik już pracuje
>
> Sprawdzałem i opóźnienie było. Ale podaj markę i model gdzie
> nie ma, trafi się okazja to sprawdzę.
Citroen C4 eHDI (automat, albo jak wolą puryści - zrobotyzowany manual)
Skoda Octavia III 150kM diesel (manual)
Tych używam na codzień.
Żadnych opóźnień.
>>> Wiadomo też, że zużyje trochę mniej paliwa - czy się
>>> opłaca - nie jest to już takie oczywiste. Ale skoro jesteś pewny, że się
>>> opłaca to używaj - przecież nikt ci nie broni.
>>
>> Oszczędności są spore nawet wyłączając silnik, który nie ma S&S -
>> sprawdziłem, że wyłączając w mieście, nawet nie na każdym skrzyżowaniu,
>> tylko na tych gdzie zmiana świateł trwa długo - wychodzi ponad 10%.
>>
> Tyle że jest to metoda oszczędnościowa szoferaka który jeździ cudzym
> samochodem. W swoim przeważnie warto spalić te pół litra więcej
> a mniej zużyć silnik.
1. To był eksperyment
2. Samochód był mój
3. Uzasadnij, że silnik się bardziej zużywa jak się go wyłaczy na 1,5
minuty.
Sławek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.16 21:51 Slavekk
- 05.06.16 21:54 Slavekk
- 05.06.16 22:00 Shrek
- 05.06.16 22:12 re
- 06.06.16 02:08 Zenek Kapelinder
- 06.06.16 09:27 Airless
- 06.06.16 10:46 r...@k...pl
- 06.06.16 11:14 robot
- 06.06.16 11:16 z
- 06.06.16 11:28 twistedme
- 06.06.16 11:43 twistedme
- 06.06.16 11:56 s...@g...com
- 06.06.16 12:00 masti
- 06.06.16 12:06 Shrek
- 06.06.16 18:54 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-03-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-03-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-03-02 Tusk idzie na rekord deportacji po 1989 [Będzie popyt na prawników]
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa