  • 1. Data: 2010-06-21 07:34:50
    Temat: piszczenie hamulcow
    Od: teddie <t...@o...pl>

    Czy wiadomo dlaczego niektore hamulce piszcza ... z czego to wynika ?
    twarde klocki czy nieprawidlowo zalozone ? jedyna rada wymienic klocki
    na inne ?

  • 2. Data: 2010-06-21 08:22:21
    Temat: Re: piszczenie hamulcow
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Uzytkownik "teddie" <t...@o...pl> napisal w wiadomosci grup
    com...
    > Czy wiadomo dlaczego niektore hamulce piszcza ... z czego to wynika ?
    > twarde klocki czy nieprawidlowo zalozone ? jedyna rada wymienic klocki
    > na inne ?

    a) Klocek wpada w wibracje, lub material cierny jest za twardy - zawiera za
    duzo metalu, lub zostal zle wypalony w procesie produkcji, ulegl uszkodzeniu
    w procesie czegostam termicznego (przegrzany)
    b) kiepskie tarcze

  • 3. Data: 2010-06-21 08:39:13
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    teddie pisze:
    > Czy wiadomo dlaczego niektore hamulce piszcza ... z czego to wynika ?
    > twarde klocki czy nieprawidlowo zalozone ? jedyna rada wymienic klocki
    > na inne ?

    Zastosowac dedykowany smar miedziowy.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2010-06-21 10:05:17
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "MarcinJM"

    > Zastosowac dedykowany smar miedziowy.

    Smar? Nie wiem co prawda jak wygląda smar miedziowy, ale jeśli ma w
    nazwie "smar" to raczej nie powinno się nawet z tym podchodzić do tarcz
    i klocków, no chyba, że miałeś na myśli np. prowadznice zacisków

  • 5. Data: 2010-06-21 10:30:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Przemysław Czaja pisze:
    > Smar? Nie wiem co prawda jak wygląda smar miedziowy, ale jeśli ma w
    > nazwie "smar" to raczej nie powinno się nawet z tym podchodzić do tarcz
    > i klocków, no chyba, że miałeś na myśli np. prowadznice zacisków

    Smaruje sie wewnetrzna strone klocków m.in (tą od tłoczków).
    http://www.loctite-kleje.pl/index.jsp?url=/towar.jsp
    %3Fto_id%3D2995&ramka=glowna
    Polecam w/w smar:)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2010-06-21 10:54:32
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "DoQ"

    > Smaruje sie wewnetrzna strone klocków m.in (tą od tłoczków).
    > http://www.loctite-kleje.pl/index.jsp?url=/towar.jsp
    %3Fto_id%3D2995&ramka=glowna
    > Polecam w/w smar:)

    I to smarowanie zapobiega piskowi hamulców? zdaje się taki był temat!

  • 7. Data: 2010-06-21 11:10:47
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Przemysław Czaja pisze:

    > I to smarowanie zapobiega piskowi hamulców? zdaje się taki był temat!

    Tak.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 8. Data: 2010-06-21 11:21:20
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "DoQ"

    > Tak.

    Zawsze myślałem, że pisk powstaje na styku tarcza - klocek jako wynik
    tarcia tych dwóch elementów, dlatego jest dla mnie troche niezrozumiałe,
    co daje smarowanie styku klocek-tłoczek - no chyba, ze nie mówimy o tym
    samym rodzaju pisku :)

  • 9. Data: 2010-06-21 12:32:34
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

> [...]
    > tarcia tych dwóch elementów, dlatego jest dla mnie troche niezrozumiałe,
    > co daje smarowanie styku klocek-tłoczek - no chyba, ze nie mówimy o tym

    Pisk trudno opisać ale może klocki sygnalizują wymianę ?

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]