  • 1. Data: 2015-12-05 19:13:14
    Temat: piła i odkurzacz i USB to cat5
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Nawet nie wiem czym googla nakarmić... chodzi mi mianowicie o coś co
    wtykane jest do gniazdka w ścianie i ma dwa wyjścia zasilające piłę i
    odkurzacz. Z tym ze uruchomienie piły musi włączyć odkurzacz. I
    oczywiście po wyłączeniu piły odkurzacz po chwili również się powinien
    wyłączyć. Czy takie cudo w ogóle istnieje i jak mogłoby się nazywać? a
    jak istnieje to może ktoś wie gdzie coś takiego można kupić?
    A może dałoby się takie coś rękami nie-elektronika zrobić?
    Lata temu widziałem odkurzacz wyposażony w gniazdko zasilające piłę i
    działający tak jak chciałbym, ale po pierwsze nawet nie pamiętam marki
    odkurzacza, a po drugie kosztował on jakieś koszmarne pieniądze.
    A teraz akurat przydałoby mi się takie cudo.

    I drugie pytanie - są konwertery USB do ethernet pozwalające na
    przedłużenie zasięgu usb do kilkunastu metrów. Mam takich w pracy
    kilkadziesiąt i ostatnio przynajmniej dwa wymagają wymiany.
    Modele, które mamy kosztują w okolicach tysiąca zł i co ważniejsze nie
    są już produkowane. Na eBay kupiłem kabelki o podobnej funkcjonalności
    ale niestety nie działają jak te popsute. Znaczy myszkę można podłączyć
    (testowaliśmy 10m kabelek sieciowy), ale już interaktywnej tablicy nie
    bardzo - przy kablu dłuższym niż metr komputer nie rozpoznaje tablicy.

    Pytanie - czy ktoś z Was zna i może polecić takie urządzenie? Takie żeby
    działało do ok 15 metrów i nie kosztowało tysiąc zł. Aha! te
    konwertery, które mamy nie mają zewnętrznego zasilania - są zasilane z
    USB komputera.

    Pomożecie? Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

    --
    The Mis'

  • 2. Data: 2015-12-05 19:26:58
    Temat: Re: piła i odkurzacz i USB to cat5
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-05 19:13, Michal M. Lechanski wrote:
    > uruchomienie piły musi włączyć odkurzacz.

    1) sa odkurzacze które mają taką funkcję, łatwo je poznac po gnieździe
    na obudowie i nie są jakieś absurdalnie drogie.

    2) są takie listwy:

    http://allegro.pl/filtr-sieciowy-listwa-zasilajaca-m
    aster-slave-5m-i5791000742.html

  • 3. Data: 2015-12-05 19:31:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-05 19:13, Michal M. Lechanski wrote:
    > konwertery USB do ethernet

    To sie da zrobić softwareowo:

    http://usbip.sourceforge.net/

    Jesli masz normalny OS to zero problemu. Jeśli masz Windowsa to diabli
    wiedzą, ale są inne projekty tego typu.

    Po drugiej stronie montujesz jakiegoś raspberry pi i po sprawie.

  • 4. Data: 2015-12-05 20:28:00
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 05/12/2015 o 18:26, Sebastian Biały pisze:

    > 2) są takie listwy:
    > http://allegro.pl/filtr-sieciowy-listwa-zasilajaca-m
    aster-slave-5m-i5791000742.html

    Pięknie dziękuję. To jest dokładnie to czego mi trzeba!

    --
    The Mis'

  • 5. Data: 2015-12-05 20:34:04
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 05/12/2015 o 18:31, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > wiedzą, ale są inne projekty tego typu.
    >
    > Po drugiej stronie montujesz jakiegoś raspberry pi i po sprawie.

    Dziękuję bardzo. Te, które mamy nie pracują w sieci, wykorzystują tylko
    skrętkę cat5. Wolałbym takie rozwiązanie. Ale jak nie będzie innego
    wyjścia to kto wie...

    --
    The Mis'

  • 6. Data: 2015-12-05 23:01:27
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 5 Dec 2015 19:26:58 +0100 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >2) są takie listwy:
    >http://allegro.pl/filtr-sieciowy-listwa-zasilajaca-
    master-slave-5m-i5791000742.html

    Czy dobrze widzę że nie ma normalnych bolców uziemiających a jedynie
    styki Schuko?

  • 7. Data: 2015-12-06 05:15:23
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-05 o 23:01, __Maciek pisze:

    aster-slave-5m-i5791000742.html

    > Czy dobrze widzę że nie ma normalnych bolców uziemiających a jedynie
    > styki Schuko?

    Te "brakujące" bolce łatwo uzupełnić, w pobliskim sklepie widziałem
    takie proste przejściówki, ale nie pomnę ceny. Natomiast koszt 69,90 za
    owe Master-Slave to jednak dziwnie dużo! Listwę bez tego bajeru można
    kupić już za niecałe 15 zeta:
    http://allegro.pl/listwa-zasilajaca-antyprzepieciowa
    -6-gniazd-1-8m-i5438402565.html

    no a przecież taki M-Slave układ to chyba dość łatwo zrobić średnio
    rozgarniętemu elektr(y)/oni/kowi?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 8. Data: 2015-12-06 09:31:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 19:13:16 UTC+1 użytkownik Michal M. Lechanski napisał:
> [...]
    > USB komputera.
    >
    > Pomożecie? Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
    Master slave w google wpisz

  • 9. Data: 2015-12-06 10:11:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-05 23:01, __Maciek wrote:
    aster-slave-5m-i5791000742.html
    > Czy dobrze widzę że nie ma normalnych bolców uziemiających a jedynie
    > styki Schuko?

    W Lidlu rok, dwa temu była listwa master-slave z bolcami. Kwestia
    poszukania, pewno się na taką trafi.

  • 10. Data: 2015-12-06 13:38:43
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-06 o 09:31, Kris pisze:

    > Master slave w google wpisz

    Takich M-S jest *najróżniejszych* urządzeń na kopy!
    Aby zawęzić wartało by dodać:
    listwa+zasilająca+filtr+ (coś tam jeszcze)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!