    From: "michal" <...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: piezoserwo
    Date: Sun, 20 Jan 2013 07:54:56 +0100

    news:3ed559d9-fdfa-412d-8ea7-8cb711552429@googlegrou
    ps.com...
    > J.

    gdzie takie jak na filmie kupić nie wiem. Wiem gdzie kupić miniaturowe piezo
    siłowniczki. Widziałem w sklepie z częściami zamiennymi do pralek. Około
    trzech dych kosztował siłowniczek. Sterował zaworem rozdzielającym wodę do
    zbiorników z proszkiem. Bawiłem się siłowniczkiem z obudowy wentylatora
    łazienkowego. Z 5mm średnicy na dwa centymetry długi, wysuwał się na jakieś
    1,5 centymetra. Nie wiem jaką siłą dysponował ale mała nie była. Na pewno
    większa niż 150N. Sprężyny która zapewniała powrót nie dawało się ścisnąć
    palcami.

    witam.
    A moze wiesz do jakich konkretnie pralek ?,
    gdyby parametry tego były rozsądne, zawsze mozna bylo by
    go uzyć do zaworu nie tylko w pralce.
    michal m.