eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówka › Re: pieszy vs osobówka
  • Data: 2015-05-19 15:03:11
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:mjdlqu$1t9$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 2015-05-18 o 23:27, bartosz pisze:
    >> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    >> wiadomości
    >> news:mjdl88$i8k$1@node2.news.atman.pl...
    >>> W dniu 2015-05-18 o 23:15, bartosz pisze:
    >>>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    >>>> wiadomości
    >>>> news:mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl...
    >>>>> W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
    >>>>>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    >>>>>> wiadomości
    >>>>>> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
    >>>>>>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
    >>>>>>>> Oczywiście że jest.
    >>>>>>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby
    >>>>>>>> na
    >>>>>>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i
    >>>>>>>> pojazdów.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg
    >>>>>>> powodowałoby,
    >>>>>>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
    >>>>>>>
    >>>>>>
    >>>>>> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska
    >>>>>> predkoscia? -
    >>>>>> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki
    >>>>>> sam
    >>>>>> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
    >>>>>
    >>>>> Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Jednostkowo - owszem, ale dochodzi efekt skali: mowimy wszak o
    >>>> pojedynczych
    >>>> pociagach i o tysiacach samochodow.
    >>>
    >>> Tu nie ma efektu skali.
    >>>
    >>
    >> Jest i to nawet dwuplaszczyznowy - ale sprobuj uzasadnic swoja opinie, a
    >> potem ja wskaze obie plaszczyzny.
    >
    > Samochód ustępując pojedzie kilka % czasu dłużej. A pociąg... pewnie już
    > szybciej byłoby rowerem ;)
    >

    Pociag po calkowitym zatrzymaniu sie i ruszeniu w dalsza podroz tez pojedzie
    tylko kilka procent calego czasu podrozy dluzej - a ma mozliwosc nadrobienia
    tego poprzez wieksza predkosc srednia w porownaniu z samochodem.

    Pociag jest w stanie zabrac tyle podroznych, ile przewiezie - powiedzmy -
    100 samochodow. Ustawmy te samochody jeden za drugim, co bedzie przypominalo
    zestawienie wagonow w pociag. Nawet jezeli tylko jeden z tych samochodow
    ustapi pieszemu, to wynikajace stad opoznienie rzutuje na cala grupe
    pojazdow. Po takim spowolnieniu lub zatrzymaniu pojazdy te przyspieszaja
    niejednakowo - mniej sprawnie od pociagu jako calosci, bo nie sa ze soba
    zespolone jak wagony - i juz mamy drugi powod spowolnienia.

    bart


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: