-
Data: 2015-05-19 15:03:11
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:mjdlqu$1t9$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2015-05-18 o 23:27, bartosz pisze:
>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
>> wiadomości
>> news:mjdl88$i8k$1@node2.news.atman.pl...
>>> W dniu 2015-05-18 o 23:15, bartosz pisze:
>>>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
>>>> wiadomości
>>>> news:mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl...
>>>>> W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
>>>>>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
>>>>>> wiadomości
>>>>>> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
>>>>>>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
>>>>>>>> Oczywiście że jest.
>>>>>>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby
>>>>>>>> na
>>>>>>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i
>>>>>>>> pojazdów.
>>>>>>>
>>>>>>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg
>>>>>>> powodowałoby,
>>>>>>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska
>>>>>> predkoscia? -
>>>>>> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki
>>>>>> sam
>>>>>> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
>>>>>
>>>>> Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
>>>>>
>>>>
>>>> Jednostkowo - owszem, ale dochodzi efekt skali: mowimy wszak o
>>>> pojedynczych
>>>> pociagach i o tysiacach samochodow.
>>>
>>> Tu nie ma efektu skali.
>>>
>>
>> Jest i to nawet dwuplaszczyznowy - ale sprobuj uzasadnic swoja opinie, a
>> potem ja wskaze obie plaszczyzny.
>
> Samochód ustępując pojedzie kilka % czasu dłużej. A pociąg... pewnie już
> szybciej byłoby rowerem ;)
>
Pociag po calkowitym zatrzymaniu sie i ruszeniu w dalsza podroz tez pojedzie
tylko kilka procent calego czasu podrozy dluzej - a ma mozliwosc nadrobienia
tego poprzez wieksza predkosc srednia w porownaniu z samochodem.
Pociag jest w stanie zabrac tyle podroznych, ile przewiezie - powiedzmy -
100 samochodow. Ustawmy te samochody jeden za drugim, co bedzie przypominalo
zestawienie wagonow w pociag. Nawet jezeli tylko jeden z tych samochodow
ustapi pieszemu, to wynikajace stad opoznienie rzutuje na cala grupe
pojazdow. Po takim spowolnieniu lub zatrzymaniu pojazdy te przyspieszaja
niejednakowo - mniej sprawnie od pociagu jako calosci, bo nie sa ze soba
zespolone jak wagony - i juz mamy drugi powod spowolnienia.
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 19.05.15 16:21 J.F.
- 19.05.15 16:56 bartosz
- 19.05.15 16:57 masti
- 19.05.15 17:00 Cavallino
- 19.05.15 17:02 Cavallino
- 19.05.15 17:04 Cavallino
- 19.05.15 17:10 J.F.
- 19.05.15 17:15 bartosz
- 19.05.15 18:20 Adam
- 19.05.15 18:28 Cavallino
- 19.05.15 18:38 J.F.
- 19.05.15 20:38 bartosz
- 19.05.15 21:30 Artur Miller
- 19.05.15 21:43 J.F.
- 19.05.15 21:52 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=