-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "bartosz" <b...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl>
<55620387$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
<mjt89f$vd7$1@mx1.internetia.pl>
<5562e618$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
<556343df$0$27506$65785112@news.neostrada.pl>
<55636e5e$3$2205$65785112@news.neostrada.pl>
<5563a322$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
<556710ef$3$27518$65785112@news.neostrada.pl>
<556e1429$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: pieszy vs osob?wka
Date: Sun, 21 Jun 2015 18:19:55 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Lines: 133
Message-ID: <5586e439$4$2204$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: host-89-229-93-27.szczecin.mm.pl
X-Trace: 1434903609 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2204 89.229.93.27:60379
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2564797
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
news:556e1429$0$2194$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-05-28 o 14:51, bartosz pisze:
>
>>>> W momencie, gdy pieszy "wtargiwuje", to kierowca ma mu ustapic
>>>> pierwszenstwa - popatrz popatrz.... Jak to sobie fizycznie wyobrazasz?
>>> Co to wed?ug Ciebie znaczy "wtargiwuje"?
>> To, co atrykuluje art. 14 par. 1
>
> Potrafisz na podstawie tego zapisu określić kiedy to wtargnięcie
> następuje?
Tak - wystarczy przeczytac przepis.
> Potrafisz wskazać konkretną prędkość i konkretną odległość?
W przepisie nie ma nic o predkosci i o odleglosci.
> Niestety nie potrafisz tego uczynić ani jako kierowca, a tym bardziej jako
> pieszy. Prawo także nie określa odległości, ani prędkości.
> Jak więc widzisz zapis ten jest praktycznie martwy.
Bzdura - jest przepis i masz sie do niego dostosowac! :)
Chcialbym widziec takie tlumaczenie w sadzie....
> O ile Ty jako kierowca możesz określić mniej/więcej te warunki znając swój
> samochód o tyle pieszy nie zna Twojego samochodu, a ni jego zachowania, a
> tym bardziej nie zna Twojej percepcji i umiejętności prowadzenia.
> Z tych dwóch kierowca kontra pieszy tylko kierowca może przewidzieć
> reakcję. Ponadto kierowca zna prędkość z jaką się porusza i tylko on może
> ocenić.
..i wlasnie dlatego pieszy i tylko on - w ramach chociazby instynktu
samozachowawczego, skoro ustawodawcy brakuje zdrowego rozsadku - moze
zadbac o swoje bezpieczenstwo.
>
>>
>>> Ja rozumiem, ?e wtargni?cie to jest pojawienie si? w spos?b niemo?liwy
>>> do
>>> przewidzenia lub si??.
>>> W przypadku przej?? dla pieszych takie sytuacje mog? mie? miejsce tylko
>>> wtedy, kiedy pieszy wbiegnie. Kiedy jednak pieszy wchodzi na przej?cie w
>>> spos?b zgodny z PoRD to nie ma mowy o wtargni?ciu, bo PoRD jednoznacznie
>>> nakazuje ust?pienie takiemu pieszemu pierwsze?stwa na przej?ciu dla
>>> pieszych.
>> Calkowita nieprawda; przejawia przez Ciebie nieznajomosc tematu. Gdyby
>> bylo
>> jak mowisz, to art. 14 par. 1 bylby w ogole niepotrzebny.
>
> I jest niepotrzebny, gdyż powoduje więcej szkody niż pożytku, ponieważ
> grono idiotów za kierownicą interpretuje ten zapis jako zezwolenie na
> łamanie prawa i wymuszanie pierwszeństwa na pieszym.
Ohohoho, nagle z legalisty wyszedl anarchista?
> Poza tym zapis ten jest kierowany tylko i wyłącznie do pieszych i Ciebie
> jako kierowcy nie dotyczy. Ty widząc pieszego znajdującego się na
> przejściu masz bezwzględny obowiązek go przepuścić.
Znow bzdura.
>
>>>> No zobacz, pieszy tez ma zachowac sie w ten sam sposob.
>>> Tyle, ?e w przypadku przej?cia dla pieszych, winnym b?dzie kierowca.
>> Nie zawsze - patrz art. 14 par. 1 pord.
>
> Oczywiście, że nie zawsze, ale udowodnienie wtargnięcia przed jadący
> pojazd jest prawie niemożliwe.
> Jako kierowca musiałbyś udowodnić, że nie mogłeś wcześniej zobaczyć
> pieszego, a zatrzymanie pojazdu było niemożliwe.
Z kamerka to banalnie proste zadanie.
>
>
>>> Jak wida? dla Ciebie PoRD to nieprzeczytana lektura, bo nawet sobie nie
>>> zdajesz sporawy w jak du?ym jeste? b??dzie.
>>> Art. 25 pkt. 7 m?wi:
>>> "W razie przechodzenia przez jezdni? osoby niepe?nosprawnej,
>>> u?ywaj?cejspecjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej
>>> sprawno?ci
>>> ruchowej,kieruj?cy jest obowi?zany zatrzyma? pojazd w celu umo?liwienia
>>> jej przej?cia".
>> W ktorym miejscu art. 25 par 7 pord znosi obowiazek zachowania przez taka
>> osobe szczegolnej ostroznosci?
>
> Poprawka (czeski błąd) - chodziło o Art. 26 Pkt. 7
> Nie znosi.
> Tak samo jak Art. 14 Pkt. 1 nie znosi Art. 26 Pkt. 1
> Różnica polega natomiast na tym, że nakłada dodatkowy obowiązek na
> kierowców, który nie istnieje w stosunku do osób pełnosprawnych.
Czy to znaczy, ze mozna bezkarnie uniemozliwic przechodzenie przez jezdnie
osobe pelnosprawnej juz przechodzacej?
>
>>> Jak wi?c widzisz, kieruj?cy jest obowi?zany zatrzyma? pojazd w celu
>>> umo?liwienia przej?cia takiej osoby, nawet kiedy nie znajduje si? ona na
>>> przej?ciu dla pieszych lub te? przechodzi na czerwonym ?wietle.
>> Chlopie, teraz pojechales po bandzie. Takiej bzdury dawno juz nie
>> slyszalem.
>> Ty naprawde jestes kierowca? - niewiarygodne!
>
> Ty zapewne nie masz prawa jazdy.
Zgadles, buahahahahahaha!
>
>>> W przeciwie?stwie do takich os?b niepe?nosprawnych, osoby pe?nosprawne
>>> nie
>>> posiadaj? takiego przywileju, a zatem niepe?nosprawno?? daje dodatkowe
>>> prawa na drodze, o czym Ty po prostu nie wiesz.
>> Dramat i jeszcze raz dramat! Takiej niewiedzy na tej grupie juz dawno
>> nikt
>> nie prezentowal!
>>
>
> Dobrze, że się przyznajesz do swojej niewiedzy.
Nawet nie wiesz, ze pisze o tobie - dramat do kwadratu!
> Skoro nawet nie chce Ci się ruszyć d.... i poczytać Prawa o Ruchu Drogowym
> to dalsza nasza dyskusja jest zbyteczna, ponieważ nie można Cię traktować
> jak osobę dorosłą, posiadającą PJ.
W zasadzie wszystko, co napisales, mozna byloby traktowac jako wstep
kabaretowy - i moze przy tym litosciwie pozostanmy....
bart
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=