  • 21. Data: 2017-11-20 14:06:29
    Temat: Re: pierwszy polski elektryczny
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 13:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup

    > Dlugo i wiadro spalonych tranzystorow.
    >
    > Z tym ze - to jest na 250kW.
    > Nasze fabryki robia 25kW.
    >
    > I pewnie nie robia, tylko kupily gotowe od kogos, kto potrafi, np od
    > Siemensa.
    >
    > Falowniki do silnikow sa ogolnie rzecz biorac opanowane przez wiele firm
    > na swiecie ... tylko nie kazde sa male i tanie i do pracy w trudnych
    > warunkach :-)
    >
    > J.

    W Ursusie Elvi jest silnik z Cegielskiego. Chwalą się, że jest lepszy
    od konkurencji:

    - Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na
    świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję.
    Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia
    podwyższony moment obrotowy - jest o 15 % większy niż rozwiązania
    dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe
    sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność.
    Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają
    się do zastosowania w pojazdach. HCP jest też producentem stacji do
    ładowania tego typu pojazdów. Nasze rozwiązania stwarzają więc dogodne
    warunki dla rozwoju technologii elektromobilności w Polsce - powiedział
    Wojciech Więcławek, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A.

    Więcej:
    http://glowny-mechanik.pl/2017/04/27/hannover-messe-
    2017-ursus-h-cegielski-poznan-lacza-sily/

    T.

  • 22. Data: 2017-11-20 14:08:40
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 13:20, J.F. pisze:

    > Nasze fabryki robia 25kW.

    Aaaa, to oni taki samochód dla dzieci robią.
    Teraz wszystko rozumiem.
    No, to ma sens.

    > ... tylko nie kazde sa male i tanie i do pracy w trudnych warunkach :-)

    Ano tu pewnie leży pies pogrzebany.

  • 23. Data: 2017-11-20 15:07:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    126p mial 20kW i stowke jechal. Mercedes mial wtedy 130kW i jak jechal stowke to
    potrzebowal ok 20kW. 25kW z elektrycznego to uzytkowo duzo wiecej niz 25kW ze
    spalinowego bo inaczej moment obrotowy sie w nim robi. Tylko gimbaza ocenia o
    tabliczkach firmowych co lepsze. Trabant mial cztery razy mniej mocy niz 125p i
    niewiele mniej wazyl. I ze startu pod swiatlami zostawial 125p w tyle. Bo mial silnik
    dwusuwowy.

  • 24. Data: 2017-11-20 16:30:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >126p mial 20kW i stowke jechal.

    21KM nawet, z czego pewnie ze 2 w wentylatorze :-)

    Wiec kW to jakies 15.

    Ale prawde mowiac ... w dobrych czasach na lewy pas wroclawskich
    arterii to mu troche mocy brakowalo - czuc bylo ten nacisk na zderzak
    przy ruszaniu spod swiatel :-)

    J.

  • 25. Data: 2017-11-21 10:26:50
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Trafna uwaga.
    Ale ja mam jeszcze bardziej trafną.
    Mój czajnik ma 1,5 kW. A herbatka pyszna wychodzi.

  • 26. Data: 2017-11-21 17:44:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Nov 2017 06:07:01 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > 126p mial 20kW i stowke jechal. Mercedes mial wtedy 130kW i jak
    > jechal stow

    Teraz nie jest ważne czy może jechać tą stowke ale w ile ms ją
    osiągnie. Za to chcą płacić klienci.

    --
    Marek