-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: robot <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pierwszy polski elektryczny
Date: Mon, 20 Nov 2017 12:45:26 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 18
Message-ID: <ouuf8m$k95$1@node2.news.atman.pl>
References: <5a0de01e$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
<9u1wnemgf9lh$.oh0tkgu440iz.dlg@40tude.net>
<10sjhp4brghxl$.1ncifp5a5dh97.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 82.139.185.195
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1511178326 20773 82.139.185.195 (20 Nov 2017 11:45:26
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Nov 2017 11:45:26 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
In-Reply-To: <1...@4...net>
Content-Language: pl
X-Antivirus: avast! (VPS 171119-0, 2017-11-19), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619273
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-18 o 14:29, Maciek pisze:
> Dnia Sat, 18 Nov 2017 00:11:30 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> A jak będzie kosztował pół miliona to też? ;)
>
> Nie, ale nic nie uzasadnia takiej ceny.
>
> Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest konstrukcyjnie dość
> prostym urządzeniem, szczególnie w porównaniu ze spalinowym. Kosztowna jest
> na pewno bateria. Reszta to żadne cuda techniki. Zawieszenia, podwozia,
> wyposażenie - to wszystko jest (lublin).
No nie do końca. Ja kiedyś myślałem że wystarczy bateryjka, silniczek i drucikiem
połączyć.
Myliłem się jednak głęboko.
Optymalny system chłodzenia baterii, sterownik silnika, itp, to są poważne wyzwania.
A najnowsze rozwiązania głównych graczy, to są właśnie małe cuda techniki.
Przykładowo, taki inverter tesli/mercedesa https://youtu.be/FPSOIdn8IZc
długo musiało trwać jego tworzenie i optymalizowanie.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.11.17 13:20 J.F.
- 20.11.17 14:06 T.
- 20.11.17 14:08 robot
- 20.11.17 15:07 Zenek Kapelinder
- 20.11.17 16:30 J.F.
- 21.11.17 10:26 robot
- 21.11.17 17:44 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=