-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: "A2" <q...@q...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
Date: Fri, 4 Feb 2011 10:38:04 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 68
Message-ID: <iighdt$tig$1@usenet.news.interia.pl>
References: <ii8sbn$oeu$1@usenet.news.interia.pl>
<ii8vu5$u4p$1@usenet.news.interia.pl> <ii90if$ib3$1@news.onet.pl>
<ii90qv$vkm$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@l...institute.com>
<ii91iu$18s$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@l...institute.com>
<ii91sl$1oj$1@usenet.news.interia.pl>
<1vycxaakd43g4$.dlg@lepper.institute.com> <4d480de9$1@news.home.net.pl>
<1...@l...institute.com> <4d481123$1@news.home.net.pl>
<3jh8cyrihk7g$.dlg@lepper.institute.com>
<4d481620$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
<ii95iu$7np$1@usenet.news.interia.pl>
<4d481f15$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<ii982e$bn4$1@usenet.news.interia.pl>
<4d482c36$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<ii9bta$hrn$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4838d4$0$2494$65785112@news.neostrada.pl>
<iib5lt$dcb$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4ac137$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
<iiegjh$mph$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
<4d4b0cd2$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ns1.innsoft.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1296812285 30288 195.205.221.99 (4 Feb 2011 09:38:05
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Feb 2011 09:38:05 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4d4b0cd2$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347813
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
news:4d4b0cd2$0$2489$65785112@news.neostrada.pl...
>> [...]uznanie pojęcia "droga z pierwszeństwem" i
>> "droga podporządkowana" jak pojęć potocznych i w pewien sposób umownych
>> nie mających nawet swoich definicji w ustawie ani rozporządzeniach, [...]
> Sprostowanie. Definicja jest w rozporządzeniu o sygnałach i znakach, w
> rozdziale 1.:
Świetnie, a jednak sięgnąłeś do stosownego rozporządzenia. Cieszę się.
> 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
> 1) drodze z pierwszeństwem - rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
> droga z pierwszeństwem,
> na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania ma pierwszeństwo w
> stosunku do kierujących
> zbliżających się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako podporządkowana;
> 2) drodze podporządkowanej - rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
> droga podporządkowana,
> na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania jest obowiązany ustąpić
> pierwszeństwa kierującym
> zbliżającym się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako droga z
> pierwszeństwem;
>
> Niestety definicja jest nieco kulawa, gdyż znaków "droga podporządkowana"
> i "koniec drogi podporządkowanej" nie ma w przeciwieństwie do "droga z
> pierwszeństwem" i "koniec drogi z pierwszeństwem".
Nie ma takiej potrzeby, te znaki odnoszą się do konkretnego skrzyżowania. I
muszą na każdym z nich występować.
> Wiadomo, że konieczność ustąpienia pierwszeństwa jest ustalana znakami A-7
> i B-20, więc jeśli te znaki występują przed skrzyżowaniem to czynią drogę
> drogą podporządkowaną i przez to automatycznie druga droga staje się drogą
> z pierwszeństwem. Mało tego zwykle poza ternem zabudowanym zbliżanie się
> do drogi podporządkowanej jest oznakowane znakiem ostrzegawczym A-6 i
> wtedy znaków D-1 raczej nie stosuje się a więc i takie oznakowanie
> wystarczy do oznakowania drogi podporządkowanej i drogi z pierwszeństwem.
> Konkluzja jest taka, że tak naprawdę wystarczy A-7 lub B-20 na
> podporządkowanej aby ustalić reguły pierwszeństwa na skrzyżowaniu oraz
> wyznaczy tym samym drogę z pierwszeństwem i drogę podporządkowaną.
Tak, ponieważ D-1, A-6 nie stawia się przed każdym skrzyżowaniem.
> Owszem, lepiej jest gdy na tej z pierwszeństwem znajduje się D-1 lub A-6
> (tendencja jest chyba taka, że jednak się ustawia D-1 przed większością
> skrzyżowań na obszarze zabudowanym a A-6 poza), ale gdy go nie ma też nie
> ma problemu z określeniem, która droga jest podporządkowaną, jednak wymaga
> to podwyższonej ostrożności również ze strony jadącego po drodze z
> pierwszeństwem.
Skoro kilka skrzyżowań wcześniej miałem D-1 a potem już D-1 nie ma (ani
znaku odwołującego drogę z pierwszeństwem), to wciąż jadę drogą z
pierwszeństwem. Nie ma potrzeby zwalniać, zatrzymywać się i gapić na znaki,
które są nie dla mnie. Oczywiście zachować ostrożność trzeba. Zawsze!
> Resztę o traktowaniu D-1 "tylko" jako znaku informacyjnego a A-7 i B-20
> jako tych faktycznie ustalających pierwszeństwo i nakładających obowiązek
> ustąpienia podtrzymuję.
Generalnie napisałeś teraz bardzo sensowny post, z którym nie mogę się nie
zgodzić. Poczytaj jeszcze rozporządzenie, szczególnie w kwestii "samoistnego
przeobrażania się drogi z pierwszeństwem w drogę bez pierwszeństwa". No i
pogadaj potem z kolegą :) Weź rozporządzenie na tą rozmowę! :)
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.11 12:17 Nostradamus
- 04.02.11 12:59 A2
- 07.02.11 21:56 Gotfryd Smolik news
- 07.02.11 22:04 Gotfryd Smolik news
- 07.02.11 22:03 Gotfryd Smolik news
- 08.02.11 09:48 A2
- 08.02.11 09:51 A2
- 08.02.11 09:53 A2
- 08.02.11 21:46 Bronik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=