  • Data: 2011-02-01 15:56:22
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-01 15:33, A2 pisze:
    > Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja jestem przekonany o swojej racji i to, że niebieski ma pierwszeństwo.
    > Jednak prawo jazdy robiłem dawno temu, a nuż się coś w przepisach od
    > tego czasu zmieniło? :) Oczywiście żartuję, jestem na bieżąco z
    > przepisami :) Nie jeżdżę na pamięć, tylko stosuję się do znaków i
    > przepisów, używam zdrowego rozsądku, co w opisywanej sytuacji uczyniłem.
    No więc czego jeszcze oczekujesz? :-)
    Niebieski (jak rozumiem to Ty) jechał po drodze z pierwszeństwem, choć
    mógł (i nawet powinien) tego pierwszeństwa nie być pewien ze względu na
    brak znaku D-1. Nie wiem co skłoniło Cię do napisania bzdury o tym, że
    A-7 nakazuje czerwonemu ustąpić pierwszeństwa tylko z prawej strony.
    Taki obowiązek czerwony miałby gdyby znaku A-7 na jego drodze nie było i
    implikowałoby to również obowiązek ustąpienia pierwszeństwa czerwonemu
    przez niebieskiego. Jednak A-7 jednoznacznie nakazuje ustąpienie
    pierwszeństwa przez czerwonego wszystkim jadącym drogą do której się
    zbliża (brak tabliczek zmieniających przebieg drogi z pierwszeństwem
    implikuje, ze chodzi o drogę prostopadłą do jego drogi).
    Niebieski ze względu na brak D-1 zbliżając się do skrzyżowania powinien
    być przygotowany na konieczność ustąpienia pierwszeństwa czerwonemu.
    Czerwony powinien ustąpić pierwszeństwa niebieskiemu ze względu na A-7
    na swojej drodze. Niebieski zatem widząc, że czerwony ustępuje mu
    pierwszeństwa i dodatkowo widząc tył znaku A-7 na jego drodze, z
    zachowaniem szczególnej ostrożności, korzysta z przysługującego mu
    pierwszeństwa. Tak to powinno wyglądać. Wyglądało dodatkowo (z Twojej
    relacji) tak, że zachowanie przez niebieskiego szczególnej ostrożności
    pozwoliło na uniknięcie kolizji, na skutek zignorowania przez czerwonego
    znaku A-7.
    I to wszystko. Dalsze rozważania co kto wie, że gdzie i kiedy stał jaki
    znak a jakiego nie było są pozbawione sensu.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __