-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
.nl!xs4all!news.wiretrip.org!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.19
7.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 09 Jul 2010 23:42:46 +0200
From: BartekK <s...@N...org>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100512
Thunderbird/3.0.5
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
References: <i12lqh$jac$1@mx1.internetia.pl> <i12vrp$b0b$2@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i141fl$8b5$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <k...@c...fuw.edu.pl>
<i...@p...onet.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i...@p...onet.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i...@p...onet.pl>
In-Reply-To: <i...@p...onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 41
Message-ID: <4c37990c$0$19173$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.31.34
X-Trace: 1278712076 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19173 83.18.31.34:58322
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295993
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-07-09 17:12, Pszemol pisze:
>>>> Znowu powstanie flame ze ASB nie hamuje silnika? co oczywiscie nie jest
>>>> prawda...
>>> A która hamuje i w jaki sposób zgaszony silnik hamuje??
> Robisz typowy błąd w którym człowiek przekreśla ogólnoznane opinie
> na podstawie jednego specyficznego przypadku...
>
> Prawdą jest, że generalnie nie da się odpalić na pych samochodu z
> automatem.
Ale powiedz dlaczego niby?
Skrzynia asb (praktycznie każda) przenosi bez problemu siły w obie
strony. Przy zgaszonym silniku (tzn bez zapłonu) przenosi tak samo
dobrze siły w kierunku od kół do silnika, jak przy hamowaniu silnikiem.
To że jest ciężko odpalić "z popychu ręcznego" wynika tylko z specyfiki
skrzyni ASB:
- długie przełożenia, bo skrzynia automat (przeważnie) wiąże się ze
sprzęgłem hydrokinetycznym, które (przeważnie) jedzie na uślizgu, więc
aby odpalić (uzyskać obroty i moment napędowy dla silnika zdolne do
odpalenia), trzeba by wymusić dość znaczne obroty kół (przeważnie te
40-50km/h wystarcza)
- uślizg na sprzęgle hydrokinetycznym, który przy duzym oporze silnika
zatrzymanego powoduje że "koła się kręcą a silnik nie" - ale wystarczy
rozpędzić koła/auto na N a potem wrzucić D (warunek - jesli skrzynia
pozwoli)
- względy zdrowotne dla skrzyni - przeważnie ciśnienie oleju wytwarzane
jest w niej od strony silnika, jeśli się on nie kręci, to nie ma
ciśnienia, nie ma smarowania (skrzynia się bardziej zużywa, dlatego nie
należy holować asb zbyt szybko i długo), a co najgorsze (w starych
skrzyniach, gdzie przelaczanie przelozen jest wspomagane cisnieniem
oleju) - jest ciezko zmienic przelozenie bez wspomagania cisnieniowego...
odpalalem "z biegu" rozne auta z asb, glownie z takimi 3przelozeniowymi
starymi "klasykami", amerykanskie, europejskie, ale asb typu
dwusprzeglowe tiptroniki itp nie - i nie mam pojecia, co tam komputer
wymyslilby, bo tam zachowanie tylko od niego zależy...
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.10 12:43 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.10 15:40 Pszemol
- 10.07.10 16:09 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.10 17:10 Pszemol
- 10.07.10 20:07 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.10 21:53 Pszemol
- 10.07.10 23:19 Krzysiek Kielczewski
- 12.07.10 11:19 Brzezi
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie