eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piatek] Mandat na OSie.Re: [piatek] Mandat na OSie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news-out2.kab
    elfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 05 Oct 2010 21:50:31 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [piatek] Mandat na OSie.
    References: <x...@n...onet.pl>
    <4caa6264$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    <1bqxhzim2zusm$.dlg@wazzenon.pl>
    <4caadf03$0$21002$65785112@news.neostrada.pl> <i8en41$oq2$1@news.onet.pl>
    <i8fjce$k0d$1@inews.gazeta.pl> <x...@n...onet.pl>
    <i8fkgv$n47$1@inews.gazeta.pl>
    <4cab6923$0$20999$65785112@news.neostrada.pl>
    <i8frv0$l8c$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <i8frv0$l8c$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 76
    Message-ID: <4cab8187$0$21002$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.245.110
    X-Trace: 1286308231 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21002 83.8.245.110:44591
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2315736
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-05 20:48, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2010-10-05 20:06, Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    >> Przepisy FIA/PZMot i regulaminy konstruowane są już w taki sposób, żeby
    >> w maksymalnym możliwym stopniu ograniczyć ich odpowiedzialność za
    >> cokolwiek.
    >
    > Znam te przepisy - jednak nie znoszą one odpowiedzialności organizatora.

    Odpowiedzialności karnej nie znoszą. Jednak kierowca podpisał że bierze
    na siebie odpowiedzialność za wypadek który się wydarzy i na gruncie
    prawa cywilnego i odpowiedzialności finansowej to już wystarczy.

    >> I teraz pytanie co było dalej - czy kierowca samochodu powiadomił o tym
    >> organizatora albo właściciela płotu?
    >
    > Skoro szkoda została usunięta z OC to pewnie przepisom i obowiązkom
    > stało się zadość.

    Tylko pytanie jest o kolejność w jakiej to się wszystko działo.
    Bo jestem przekonany, że właściciel płotu poprosił policję w ustaleniu
    sprawcy zniszczenia płotu, dlatego że nikt ze strony organizatora ani
    zespołu nie poczuwał się do zadośćuczynienia.

    To akurat jest polski "standard" w tej dziedzinie - po rajdzie są szkody
    i nie ma winnych. Dzięki temu coraz trudniej organizować takie imprezy,
    bo pomimo że wszyscy niby mają OC, to potem są ciężkie boje z wyrwaniem
    odszkodowania od kogokolwiek.

    Nie uwierzę w wersję, że płot został zniszczony, naprawiony z OC, a
    następnie jakiś nadgorliwy policjant wymyślił (rok po zdarzeniu) że
    trzeba by ukarać kierowcę mandatem.

    Zapewne właściciel płotu, nie potrafiąc na własną rękę znaleźć osoby
    odpowiedzialnej za szkodę, zgłosił sprawę na policję. Policja sprawcę
    znalazła, przekazała dane polisy poszkodowanemu, a równolegle skierowali
    do sądu wniosek o ukaranie winnego, tak jak to robią w przypadkach
    standardowych kolizji. Temat rajdu gdzieś tam umknął.

    Sąd stwierdzi że wykroczenia nie było i sprawa się skończy.

    Kwestia jest tylko taka, że gdyby kierowca wykazał się minimum
    przyzwoitości i zadałby sobie trud żeby sprawę wyjaśnić bezpośrednio po
    rajdzie, to całej sprawy by nie było.
    Szkoda że tego nie zrobił.
    Nie wiemy czy świadomie, czy nieświadomie, ale nie zrobił chociaż powinien.

    >> Raz że zwykła przyzwoitość, a dwa że wymóg prawny.
    >
    > Jaki wymóg prawny?

    Zepsułeś = naprawiasz


    >> Jak się coś komuś zniszczy, to należy szkodę naprawić. A to czy zrobiło
    >> się to uczestnicząc w jakiejś imprezie, nie ma znaczenia.
    >
    > Ma znaczenie i to nawet dość duże, jeżeli chodzi o formę realizacji
    > napraw takich szkód.
    >
    > Poczytaj może PoRD, ze szczególnym uwzględnieniem art. 65.

    Nie ma tam niczego co odnosiłoby się do niszczenia cudzej, prywatnej
    własności, znajdującej się poza pasem drogowym.
    Właściciela nie za bardzo musi interesować, że ktoś kto mu rozwalił płot
    akurat uczestniczył w jakiejś imprezie organizowanej przez osoby trzecie.

    Odpowiedzialność organizatora rajdu ogranicza się do naprawy samej drogi
    która została poorana przez rajdówki.
    Natomiast w kwestiach tego typu wypadków odpowiedzialność pozostaje po
    stronie kierowcy.
    Właściciel płotu nie miał żadnej umowy z organizatorem rajdu na temat
    odpowiedzialności za szkody, więc dochodzi odszkodowania od tego kto
    szkodę wyrządził. Jakieś wzajemne ustalenia i regulaminy podpisane
    między zawodnikiem a organizatorem imprezy już go nie muszą interesować.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: