  • 61. Data: 2016-02-14 16:16:46
    Temat: Re: pendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > trochę
    >
    > Chyba żartujesz, nie miałem ma myśli przechowywania danych
    > niezaszyfrowanych. Uznaję, że jest to tak oczywiste że nie trzeba o tym
    > wspominać.
    > Przewaga w lokacji zdalnej jest taka, że ma dość wysoką odporność na
    > zdarzenia losowe jakie mogą się przydarzyć w domu (milicja zabierze
    > wszystko bo napisałeś w sieci komentarz nieprzychylny prezydentowi,
    > wybuchnie pożar lub przyjdzie złodziej).

    W takim przypadku szyfrowanie niewiele pomoże (patrz niedawne posty o
    prawie niektórych "cywilizowanych" krajów mogące zmusić do ujawnienia
    haseł). Zwłaszcza że wielki brat patrzy na wszystko co robisz w sieci.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 62. Data: 2016-02-14 17:41:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Feb 2016 15:16:46 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > W takim przypadku szyfrowanie niewiele pomoże (patrz niedawne posty
    > prawie niektórych "cywilizowanych" krajów mogące zmusić do
    ujawnienia
    > haseł).

    Nikt mnie nie może zmusić do podania czegoś, czego nie znam. Klucze
    są na nośnikach , które ulegną zniszczeniu w przypadku dotknięcia ich
    przez osoby niepowołane.
    Argument o karaniu za "niepodanie" haseł tu urban legend, było już
    wielokrotnie ptostoeane, że żadna z przytaczanych osób skazanych nie
    odbywa kary za brak ujawnienia haseł za bardziej poważne
    przestępstwa.

    >Zwłaszcza że wielki brat patrzy na wszystko co robisz w sieci.

    Właśnie to jest argument za tym by TYM BARDZiEj korzystać z
    kryptografii.
    Żyjemy w czasach, w których absolutnie trzeba chronić swoją
    prywatność.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2016-02-14 18:13:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Nikt mnie nie może zmusić do podania czegoś, czego nie znam.
    > Klucze są na nośnikach , które ulegną zniszczeniu w przypadku
    > dotknięcia ich przez osoby niepowołane.

    Nie znać swojego hasła? Godzić się na bezpowrotną utratę swoich
    danych z tego tylko powodu, że ktoś sobie coś pomacał?! To ja
    już bym chyba wolał trzymac pliki na regenerowanym pendrajwie!

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2016-02-14 18:17:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ..
    > trafi łącze
    >
    > Wybierasz się na Marsa czy spodziewasz się globalnego kataklizmu? W

    Po prostu nie chcę od tego zależeć.

    > obliczu tego czy mają wtedy jakieś znaczenie Twoje dane? :)

    "Umrę z pieśnią na ustach". A jej tekst zachowam na dysku :P
    Jeśli choćby wyjadę gdzieś z dala od netu, nie chcę kombinować jak kot przy
    zatwardzeniu, żeby te dane z chmury pozyskać.
    Poza tym, jeśli mam z czegoś (s)korzystać, to nie może być tak, ze "Używaj
    windows (10) bo windows (10)" (Używam XP). Musi być konkretny i uzasadniony
    powód. A nie jest nim "Bo to nowy jebitny system". Tak samo, nie zamierzam
    korzystać z chmury "bo jest", tylko z powodu korzyści, która przeważa
    niekorzyści. To matka kocha swoje dziecko, "bo jest". I przy tym pozostańmy.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 65. Data: 2016-02-14 18:19:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > pewność, że
    > chmurą, na
    > dupy (nie
    >
    > Współczuję tym, co nie potrafią korzystać z narzędzi kryptograficznych.

    To im współczuj. Pisałem, że nie powierzę danych chmurze, nie, że ich nie
    zaszyfruję. To istotna różnica. A, ze mi milicja na chatę wjedzie? A niby z
    jakiego powodu? Przez 20 lat posiadania peceta jakoś mnie nie najechali.
    Mimo, ze czasem powiedziałem o tym, czy owym, że jest *.*...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 66. Data: 2016-02-14 18:21:22
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie mam nic przeciwko walorom edukacyjnym takich reanimacji. Byle tylko
    > edukacja nie uspiła czujności by nie użyć tego nośnika do Bardzo Ważnych
    > Danych.

    Zdecydowanie zgoda. Zwłaszcza, że średnie nośniki są całkiem tanie, więc nie
    warta skórka wyprawki.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 67. Data: 2016-02-14 18:32:22
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba nie znasz idei chmury, dane są zwielokrotnione i rozrzucone na
    > większej ilości urządzeń, u Ciebie jest lokalna kopia, dołączając kolejne
    > urządzenie jest ono na dzień dobry synchronizowane chyba że ustawisz
    > inaczej.

    Nie stać mnie na zafejsbuczanie kolejnych urządzeń.
    Ja połowy systemowych progsów swojego śmiardfona, z obslugą FB i TT w
    pierwszej kolejności, pozbył bym się chętniej, niż wrzoda na dupie.
    Mam już zestaw do rootowania, ale na razie nie mam weny tego popchnąć. Jak
    odczuję potrzebę synchronizacji, bądź zajdzie taka konieczność, to z
    pewnością rozeznam się w istocie rzeczy; jednak nie lubię mody, nie odczuwam
    potrzeby robienia modnych rzeczy, iść za modą, ubierać się modnie, modnie
    się czesać, nie odpieprzać się jak stróż w Boże Ciało, itd.

    > [..]
    >
    > I dlatego nie mam żadnej obcej chmury a jeśli gdzieś mam (wciśnięta na
    > chama np razem z kontem google) to stoi pusta. Ta co mam stoi na moim
    > serwerze obecnie jakieś 20cm ode mnie.

    Czyli po prostu, własny serwer, tylko czemu od razu nazywać to chmurą?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 68. Data: 2016-02-14 20:40:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:
    [..]
    > Czyli po prostu, własny serwer, tylko czemu od razu nazywać to chmurą?

    Bo nie jest to samba ani FTP, ten typ usługi sieciowej nosi nazwę cloud.
    Chcesz walczyć z wiatrakami?

  • 69. Data: 2016-02-14 21:03:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > wielokrotnie ptostoeane, że żadna z przytaczanych osób skazanych nie
    > odbywa kary za brak ujawnienia haseł za bardziej poważne przestępstwa.

    Nie czytujesz PME regularnie co?

    > Właśnie to jest argument za tym by TYM BARDZiEj korzystać z kryptografii.
    > Żyjemy w czasach, w których absolutnie trzeba chronić swoją prywatność.

    https://niebezpiecznik.pl/post/jak-zlamac-haslo-do-b
    itlockera/

    Poczytaj sobie :)

  • 70. Data: 2016-02-14 23:31:37
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > https://niebezpiecznik.pl/post/jak-zlamac-haslo-do-b
    itlockera/

    > Poczytaj sobie :)

    Fx + "Ogniomurek" pyszczy o nieważny certyfikat serwera... Opera odmawia z
    powodu błędu serwera...
    Musiałem na moment wyłączyć ochronę WWW, żeby poszło i już przeczytałem
    normalnie.
    Co oni tam mają, że robią się takie hece?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.