eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa? › Re: pendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa?
  • Data: 2016-02-15 12:42:03
    Temat: Re: pendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa?
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek pisze:

    > A no takiej, że nie był w areszcie ale w poprawczaku. Media tworzą
    > bełkot, którego efektem jest deinformacja prowadząca do błędnych
    > przekonań jakoby samo użycie kryptografi narażałoby na wiezenie.

    No... ale mi różnica, mnie by też do poprawczaka wsadzili? Myśl!
    Niebezpiecznik wspomina o drugim przypadku w UK, nie udało mi się go
    wyguglać.

    > Używane argumentu "bo w UK idzie się do więzienia za niepodanie hasła" w
    > odpowiedzi komuś, kto używa kryptografii by chronić swoje prywatne
    > zdjęcia z figlami z żoną na wakacjach jest w mojej ocenie nadużyciem.

    Nie, to jest fakt, policja zażąda a Ty nie podasz - do paki.

    > Powers act 2000 ma zastosowanie JEDYNIE wobec osób podejrzanych o
    > poważne przestępstwa, gdzie wiele dowodów wskazuje na przestępczą
    > działalność a zabezpieczone kryptograficznie dane są jedynie dowodami

    Sam podałeś link gdzie jest wyraźnie zaznaczone że nie postawiono
    żadnych zarzutów tylko skazano go za nieujawnienie hasła.

> [...]
    > wykaże, że nie ma podstaw do tego by mu nie wierzyć (nie został
    > przyłapany na matactwie). Pomijając przypadki, w których podejrzany
    > wykazał, że hasło bardzo często zmieniał a było na tyle długie i
    > skomplikowane, że musiał je sobie notować na karteczkach. W trakcie
    > przeszukania istotnie znaleziono wiele karteczek z poprzednimi
    > (nieaktualnymi) hasłami ale niestety aktualne gdzieś się zagubiło.
    > Podejrzany współpracował ze śledczymi przypominając sobie nowe miejsca
    > gdzie mogą być karteczki i wskazywał te miejsca. Nie było mowy w tym
    > przypadku o zastosowaniu kary "za niepodanie".

    Gdzie masz ten przypadek?

    > Podsumowując,używanie tego argumentu w dyskusji nad użyciem
    > kryptografii ma się tak, jak straszenie odpowiedzialnością za posiadanie
    > noży w kuchni.

    Tudzież fiuta, do tego to zmierza. Trzeba być ślepcem by tego nie widzieć.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html