    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pedał gazu bez linki
    Date: Tue, 15 Oct 2024 14:04:21 +0200

    On Mon, 14 Oct 2024 20:09:28 +0100, PiteR wrote:
    > źle mi się z tym jeździ. Mam tendencję do coraz słabszego naciskania
    > gazu. Przyduszam silnik a on po chwili namysłu wyrywa jak narowisty
    > koń. Myślałem, że sprzęgło się ślizga ale nie.
    >
    > W Polsce jak wsiadam w głupiego starego passata to przez pierwszy dzień
    > piłuję obroty bo pedał czuły.
    >
    > Musze sobie kartkę postawić na zegarach.
    > Piotrze ciśnij pedał jak drech z BMW, jak 40 latek dzieciaty co
    > wymienia sprzęgło co 3 lata.
    >
    > Samochód musi wiedzieć, że chcesz jechać do przodu :)

    Ale nie bardzo rozumiem w czym problem.
    Linki nie ma, ale jakoś musieli to oprogramować, i to tak, aby nabywcy
    wydawało się, że jest dobrze, a nawet lepiej :-)

    Wciskasz za słabo, ale co - jak była linka, to wciskałeś mocniej?

    Wciskasz słabo - powinien samochód zwalniać.
    To skąd to "wyrywanie" ?
    Chyba, ze sam wciskasz wtedy pedał, ale za mocno.

    Być może masz tam jakąs regulację siły sprężyny.

    J.