  • Data: 2011-01-06 14:03:26
    Temat: Re: pech...zderzenie z duza bryla lodu, urwany silnik itd....
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4d25b818$0$2497$65785112@news.neostrada.pl...

    > Duża bryła lodu która odpadła z ciężarówki to nie jest "warunek
    > atmosferyczny", ani nic, co logicznie rozumując, da się przewidzieć.
    > Równie dobrze można by wyczekiwać na drodze zamaskowanego pojazdu obcych.
    >
    > Po prostu pech i tyle.

    Pechem to może być dziura w jezdni, któej być nie powinno, bo po to płacimy
    podatki, zeby ich nie było, a przy tym takiej dziury nie jesteś w stanie
    dostrzeć odpowiednio w porę. Pechem może być też przewracajace się drzewo
    lub odpadająca bryła lodu wprost przed nadjeżdżającym samochodem w taki
    sposób, ze nie daje możliwości zareagowania, ale nie przeszkoda, która leży
    na jedni i można ją zaobaczyć w porę i w porę przed nią zareagować. Przed
    każdą przeszkodą leżącą na jezdni można zareagować w porę, pod warunkiem, że
    się jedzie z prędkością, która umożliwia dostrzeżenie tej przeszkody w
    świetle reflektorów na tyle wczęsnie, że zdąży się ją ominąć lub przed nią
    wyhamować. Ale żeby było możliwe dostrzeżenie takiej przeszkody w świetle
    reflektorów to trzeba jechać z taką prędkością, aby to rzeczywiście było
    możliwe.

    Wybacz, ale osobiście wielokrotnie mnie się zdarzało zatrzymywać na jezdni i
    usuwać z niej przeróżne przedmioty: cegły, bryły cementu, opony, kłody
    drewna i gałęzie, większe bryły lodu, przed rozbitymi samochodami także i
    podczas mgły. Raz nawet mi się przytrafiło usuwać z jezdni śpiącego pijaka.
    W każdym z tych przypadków udało mi się bezpiecznie zatrzymać w odpowiednio
    dużej odległości przed tymi przeszkodami, ponieważ dosowuję styl jazdy oraz
    prędkość do panująych warunków na drodze oraz swoich możiwości.