  • Data: 2019-10-02 13:29:55
    Temat: Re: pcb
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    > Pokładaj zaufanie w autorytetach a daleko zajdziesz, chłopie.

    "Jesteśmy tylko karłami, stojącymi na barkach gigantów"
    A odrzuć Ty sobie *cały* dotychczasowy dorobek ludzkości (tak jak to
    uczyniłeś z Wiarą), odrzuć. A w ręku pozostaną Ci jedynie plewy!

    Poglądy i wiedzę, oba "zastane", aby się rozwijać -- trzeba *czasem*
    podważać. Ale samo ich kwestionowanie jeszcze do odkryć, czy tylko
    ulepszeń -- wcale nie prowadzi.

    > Paskal żył na tyle dawno że nie miał pojęcia (...)

    nooo, na pewno nie znał się na niczym :)

    > Zatem ja, który mam
    > wiedzę jakiej on nie miał, mogę z powodzeniem formułować trafniejsze
    > sądy.

    "Możesz", ale... nie musisz (odwrotnie od Wałka Bolesława)

    No i jakąż to wiedzę "jakiej on nie miał" posiadłeś w dziedzinie teologii?
    Ano tak, teologię uważasz za "badanie ilości diabłów na czubku szpilki",
    czyż nie? Ale zapewniam Cię, że jej wpływ na rozwój filozofii jest nie
    do przecenienia: na gruncie teologii badacze wykoncypowali rzeczy, które
    się "nie śniły" -- oczywiście nie o fizjologach tu prawię :)

    Jakąż też "wiedzę jakiej on nie miał" posiadłeś z dziedziny filozofii,
    logiki formalnej, tudzież metodologii? Bo to, że masz odpowiednie
    książki w domu, czy źródła w necie, jeszcze nie zapełnia samo z siebie
    Twoich szarych komórek :)