  • Data: 2017-11-10 19:30:48
    Temat: Re: paski led - wątpliwości do do efektywności energetycznej
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-10 o 18:38, Jawi pisze:

    > Ja w niemal wszystkich lampkach LED jaki posiadam, w których dało się
    > wyregulować prąd na diody mniejszy to tak zrobiłem.
    > Padały mi co 8 miesięcy, do roku. Mam to szczęście, że prawie wszystkie
    > "żarowki " mam na przetwornicy więc wymiana małego rezystorka SMD to nie
    > problem. Zmiana prądu o 10% spowodowała, że od 2-3 lat nie wymieniam
    > żarówek LED. Kupuje lampy LED o większej mocy niż potrzeba i zmniejszam
    > płynący prąd w diodach.
    > Jedyny problem to mam kilka lamp na GU10.
    > Moim zdaniem jeśli to możliwe, to zamiast tą diodę studzić, to lepiej ją
> [...]

    Zakładałem, że następne paski to wybiorę tak, aby dawały za dużo światła
    i zasilę z zasilacza 12V przez szeregową diodę (nie planuję grzebać w
    zasilaczu, ani robić własnego) aby to było wieczyste.

    Nie mam jeszcze żadnych żarówek LED. Się zastanawiam jak przygotować
    żyrandol do tego. Widziała by mi się jakaś podkładka pod klosz i pod
    nakrętkę na oprawce tak aby tamtędy mogło przepływać powietrze.
    Przypuszczam, że zwiększyło by to chłodzenie dość znacznie i o to mi
    chodzi, ale nie spotkałem informacji o czymś takim, ale też nie szukałem.
    P.G.