  • Data: 2017-11-10 18:38:08
    Temat: Re: paski led - wątpliwości do do efektywności energetycznej
    Od: Jawi <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-10 o 10:29, Piotr Gałka pisze:
    > Moje doświadczenie - po 5 latach straciły totalnie jasność. Z tego co
    > teraz wiem, to przyczyną jest przegrzewanie się. Mam zamiar wymienić na
    > nowe z LEDami 2835 i z jakimś profilem aluminiowym do odprowadzania ciepła.
    >
    > Uważam, że najważniejsze zagadnienie w Twoim przypadku to będzie
    > odprowadzanie ciepła. Za minimum uważam naklejenie pasków na blachę z
    > aluminium i zapewnienie swobodnego przepływu powietrza, ale nie wiem czy
    > to wystarczy.
    Ja w niemal wszystkich lampkach LED jaki posiadam, w których dało się
    wyregulować prąd na diody mniejszy to tak zrobiłem.
    Padały mi co 8 miesięcy, do roku. Mam to szczęście, że prawie wszystkie
    "żarowki " mam na przetwornicy więc wymiana małego rezystorka SMD to nie
    problem. Zmiana prądu o 10% spowodowała, że od 2-3 lat nie wymieniam
    żarówek LED. Kupuje lampy LED o większej mocy niż potrzeba i zmniejszam
    płynący prąd w diodach.
    Jedyny problem to mam kilka lamp na GU10.
    Moim zdaniem jeśli to możliwe, to zamiast tą diodę studzić, to lepiej ją
    mniej grzać, tylko dobrać moc trochę na wyrost.