  • 11. Data: 2012-03-01 23:59:57
    Temat: Re: partycjonowanie SSD - jakieś specjalne wymogi?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Ja bym dysku SSD nie dzielił na partycję, jedna wystarczy całkowicie.
    > No chyba że masz ten dysk sporo większy niż podejrzewam.

    Nie chodzi o dzielenie. Założnie JEDNEJ partycji także wymaga prawidłowego
    ustawienia "partition aligment". W przyciwnym razie prędkości zapisu są
    odczuwalnie niższe.

    Jest to zjawisko bardzo podobne do występującego na dyskach twardych typu
    "Advanced Format", z tym że w przypadku SSD spadek wydajności jest bardziej
    zauważalny.

    latet

  • 12. Data: 2012-03-02 00:03:20
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > W dalszym ciągu odradzam dzielenie na partycje i używanie
    > z windowsem XP.

    E tam, używam od prawie roku i bardzo sobie chwalę.

    Wszystko zależy od podejścia - jeśli kupujesz dysk SSD po to, aby ustanowić nowy
    rekord jego żywotności, to rzeczywiscie XP nie jest optymalnym pomysłem. Ale
    jeśli kupujesz SSD po to, aby system działał szybciej, a codzienna praca stała
    się dużo bardziej komfortowa, a przy tym stanowczo preferujesz XP, to nie wahaj
    sie ani chwili. Zanim go zarżniesz, to i tak się na tyle zestarzeje
    technologicznie, że pewnie kupisz nowy.

    latet

  • 13. Data: 2012-03-02 15:03:13
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > i co z tego?
    > w dyskach 2T występuje pewien problem z partycjonowaniem,
    > podobnie zresztą jak dyski SSD i to chciałem zaznaczyć

    To lepiej już nie zaznaczaj.

  • 14. Data: 2012-03-02 15:14:11
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    On 1 Mar, 21:01, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > XP kiepsko sobie radzi z dyskami SSD, zainstalować zainstalujesz
    > ale zajdzie go szybciej niż powinien.
    > Nie wiem też jak jest z linuxem który chcesz zainstalować.
    > W dalszym ciągu odradzam dzielenie na partycje i używanie
    > z windowsem XP.

    Proste pytanie: czy Kolega pracuje w marketingu Małego Miękkiego? ;)

    Tę wypowiedź można przetłumaczyć: "chodzi o to aby instalować w7 jako
    JEDYNY SŁUSZNY system i kupować jak najbardziej jego wypasioną wersję
    (czytaj: jak najdroższą) i to w jak największej ilości kopii.
    Poza tym przy okazji: jak najnowszy i jak najbardziej wypasiony sprzęt
    coby dał radę uciągnąć tę najbardziej wypasioną wersję w7... Tak żeby
    dać zarobić i innym, producentem hardłeru oraz różnym komputronikom.

    OK, ok, ja wiem, że dzięki temu technologia się rozwija ale niech nikt
    tu nie robi ludziom prania mózgów typu, że NIE DA się zainstalować
    linuksa na SSD!

    PRZECIWNIE: linuksa można tak skonfigurować, że NIE TKNIE SSD co do
    zapisu W OGÓLE! Tak więc TYLKO linuks może zapewnić, że SSD zachowa
    pełną sprawność przez PÓŁ WIEKU! :P

  • 15. Data: 2012-03-02 17:32:32
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 02.03.2012 01:03, Latet pisze:

> [...]
    > tym stanowczo preferujesz XP, to nie wahaj sie ani chwili. Zanim go
    > zarżniesz, to i tak się na tyle zestarzeje technologicznie, że pewnie

    na dysku będize chodził linux. Win XP jest w lapku od nowości, i raz na
    jakis czas trzeba go uruchomić, bo pewne urządzenie ktore posiadam
    "gada" jedynie z komputerem z windowsem i activeX.
    ToMasz

  • 16. Data: 2012-03-02 17:58:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-03-02 16:14, Użytkownik Terry Jonesty napisał:

    > OK, ok, ja wiem, że dzięki temu technologia się rozwija ale niech nikt
    > tu nie robi ludziom prania mózgów typu, że NIE DA się zainstalować
    > linuksa na SSD!

    Przeczytaj ten fragment ze zrozumieniem i napisz od kiedy
    "nie wiem jak jest z linuxem" oznacza że "nie da się zainstalować".

    > PRZECIWNIE: linuksa można tak skonfigurować, że NIE TKNIE SSD co do
    > zapisu W OGÓLE! Tak więc TYLKO linuks może zapewnić, że SSD zachowa
    > pełną sprawność przez PÓŁ WIEKU! :P

    Każda czy jakaś wybrana dystrybucja ? i czy nie jest to
    przypadkiem zależne od fizycznie zainstalowanej pamięci ?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-03-04 10:58:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Latet" jip2oc$ejm$...@i...gazeta.pl

> [...]

    > Jest to zjawisko bardzo podobne do występującego na dyskach twardych typu "Advanced
    Format", z tym że w przypadku SSD spadek

    A jak trzeba partycjonować karty pamięci SDHC, aby śmigały jak najszybciej?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2012-03-04 15:18:14
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > A jak trzeba partycjonować karty pamięci SDHC, aby śmigały jak najszybciej?

    Tego nie testowałem, ale na wszelko wypadek założyłbym tak samo jak na SSD.
    Zaszkodzić nie powinno, nawet jeśli nie pomoże.

    latet

  • 19. Data: 2012-03-04 17:56:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Latet" jj027k$4b3$...@i...gazeta.pl

    > Tego nie testowałem, ale na wszelko wypadek założyłbym tak samo jak na SSD.
    Zaszkodzić nie powinno, nawet jeśli nie pomoże.

    A czym ,,grozi'' złe założenie? Zmniejszeniem szybkości zapisu czy czytania?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2012-03-05 21:00:05
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > A czym ,,grozi'' złe założenie? Zmniejszeniem szybkości zapisu czy czytania?

    Spadkiem prękosci zapisu małych bloków (zapis sekwencyjny raczej nie ucierpi).
    Testowałem to na Vertexie 2. Spadkiem prękosci zapisu małych bloków był
    4-5-krotny. Jest się czym przejmować.

    Jutro przetestuję na zwykłym pendrive'ie.

    latet