  • 41. Data: 2012-03-22 15:28:56
    Temat: Re: partycjonowanie SSD - jakieś specjalne wymogi?
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 21 Mar 2012 20:36:35 +0100
    doszła do mnie wiadomość <jkdak7$4u5$1@inews.gazeta.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Eneuel Leszek Ciszewski" jkdahc$t8b$...@i...gazeta.pl

    >Jedynie strata czasu i (w razie błędu w liczeniu)
    >strata drugiej (zapisanej -- z cennymi ;) plikami)
    >partycji.

    Karta widać nie jest zbyt szybka, jak chcesz się dalej pomęczyć, to
    zobacz na to:
    Ewentualnie zainstaluj sobie FlashFire:
    http://www.cc.gatech.edu/~hkim362/opensrc/OpenFFire-
    f0000.zip
    FlashFire może być przyczyną uszkodzenia plików po zaniku zasilania
    czy zawieszeniu systemu(dodatkowy bufor zapisu), więc trzeba z nim
    ostrożnie...

  • 42. Data: 2012-03-22 16:02:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Jasiński" e...@4...com

    > Karta widać nie jest zbyt szybka,

    Nie jest -- ale pomiędzy zapisem małych plików i dużych jest kolosalna różnica.

    6 MB/s -- zapis dla dużych
    24 KB/s -- zapis dla małych

> [...]

    > FlashFire może być przyczyną uszkodzenia plików po zaniku zasilania
    > czy zawieszeniu systemu(dodatkowy bufor zapisu), więc trzeba z nim

    Rzadko zawieszają się moje komputery -- notebook czasami od
    flasza adobowego -- zwykle po prostu przegrzewa się, zaś netbook
    chyba nigdy, pomijając start w mroźne dni i ekstremalne eksperymenty.

    -=-

    Na razie nie przewiduję dysków SSD -- są za drogie i za ,,młode''.
    500 GB czy 1 TB -- to kosztowna impreza. Mniejsze IMO nie są przydatne
    jako jedyne/główne dyski a notebooki nie mają wiele miejsca na dyski.

    -=-

    Za informacje i rozmowę -- dziękuję.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2012-03-28 22:41:01
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Jakkolwiek bym nie przesuwał -- dupny program (AS SSD Benchmark) raportuje:
    > źle.
    > Ile on ma pokazać? Pokazuje na pewno w KB. Tak wychodzi z przesuwania -- jeśli
    > przesunę partycję o 2 sektory w górę, AS pokaże o 1 KB więcej.
    > Ile on ma wg Ciebie pokazać, aby było OK?

    U mnie pokazuje: 1024K - OK.

    latet

  • 44. Data: 2012-03-29 03:21:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Latet" jkvt11$9n8$...@i...gazeta.pl

    > U mnie pokazuje: 1024K - OK.

    U mnie już też OK -- ale to niczego nie zmieniło.
    (poza tym, że mam o 2 MiB mniej)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'