    From: "Szumek" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <1...@p...pl> <4bc5c3da$1@news.home.net.pl>
    <1...@p...pl> <4bc5d25b$1@news.home.net.pl>
    <1...@p...pl> <4bc6c577$1@news.home.net.pl>
    <1...@p...pl>
    <4bcb09de$0$2607$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl>
    Subject: Re: parę pytań o rdzenie ferrytowe
    Date: Sun, 18 Apr 2010 18:37:33 +0200

    news:1366246002.20100418155942@pik-net.pl...
    > Hello Szumek,
    >
    > Sunday, April 18, 2010, 3:32:45 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Trudno powiedzieć - trzeba niestety sporo liczyć. Ale przy takiej mocy
    > to raczej skłaniałbym się do dwukolumnowego UU93 z 4 kształtek. Jeśli
    > koniecznie E - to raczej E100 niż E80. Ale to są drogie rdzenie.
    >
    > Ale konkretne rozwiązanie zależy od wielu czynników.

    Witam
    od dawna chodzi mi po głowie zródło do przecinarki plazmowej
    dlatego sąduje tamat , moje możliwości i ekonomikę tego pomysłu
    przez kilka lat nazbierało mi się różnych części do budowy takowej
    między innymi zwykły transformator od dużej spawarki do przewinięcia
    -dlatego zastanawiam sie co korzystniej czy przewinąć standardowe trafo czy
    zbudować inwertor
    mam palnik , HF od tiga i trochę drobiazgów
    narazie zbieram pomysły
    jak starczy czasu to kiedyś spróbuje urealnić mój zamiar
    pozdrawiam i dzięki za rady i wogóle zainteresowanie tematem