  • 1. Data: 2010-11-05 19:21:09
    Temat: paranoja mikrofalowa
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    dla paranoikow :
    http://www.youtube.com/watch?v=R_DKblzdbJI&feature=r
    elated
    ;)

    --

  • 2. Data: 2010-11-05 19:47:02
    Temat: Re: paranoja mikrofalowa
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-05 20:21, Piotr "Curious" Slawinski pisze:

    > dla paranoikow :
    > http://www.youtube.com/watch?v=R_DKblzdbJI&feature=r
    elated
    > ;)

    Znaczy się co? Wyjęli magnetron z mikrofalówki i mamy się dziwić, że
    pewne przedmioty w jego pobliżu zachowują się tak, jak w mikrofalówce? ;)

    Dla mnie prawdziwymi paranoikami są ludzie, którzy na Youtube
    zamieszczają odcinki videoblogów, w których dzielą się swoimi obawami
    względem komórek i telefonów DECT. Rozbawiła mnie kiedyś wzmianka o tym,
    jak to stacja bazowa DECT wytwarza promieniowanie z "ogromną mocą".
    Skoro 10 mW na kanał tak ich przeraża, to co by powiedzieli mieszkając
    koło Gąbina przed 1991, albo w okolicy Babic przed wojną... ;)

    W najnowszym "Świecie Nauki" jest fajny, krótki tekst podkreślający
    irracjonalność tego rodzaju fobii.

  • 3. Data: 2010-11-05 19:51:14
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Atlantis wrote:

    elated

    > Znaczy się co? Wyjęli magnetron z mikrofalówki i mamy się dziwić, że
    > pewne przedmioty w jego pobliżu zachowują się tak, jak w mikrofalówce? ;)

    pisalem _dla paranoikow_ ;p ludzie obeznani z fizyka raczej sie takich
    zabawek nie boja ;)

> [...]
    > koło Gąbina przed 1991, albo w okolicy Babic przed wojną... ;)
    >
    > W najnowszym "Świecie Nauki" jest fajny, krótki tekst podkreślający

    tia, to dokladnie dla takich paranoikow filmik ;)
    sa ludzie ktorzy sie boja wifi, ze np. jak 1mln ludzi wlaczy routery wifi w
    calym miescie to krowy przestana mleko dawac, itd ;p

  • 4. Data: 2010-11-05 20:04:39
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > tia, to dokladnie dla takich paranoikow filmik ;)
    > sa ludzie ktorzy sie boja wifi, ze np. jak 1mln ludzi wlaczy routery wifi
    > calym miescie to krowy przestana mleko dawac, itd ;p

    Fakt, miałem kiedyś klienta, człowieka wykształconego i zamożnego, który
    wyraźnie zarzekał się, że nie chciałby mieć w domu routera WiFi, bo to
    niezdrowe (notabene był to lekarz :)....

  • 5. Data: 2010-11-05 20:32:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > Fakt, miałem kiedyś klienta, człowieka wykształconego i zamożnego, który
    > wyraźnie zarzekał się, że nie chciałby mieć w domu routera WiFi, bo to
    > niezdrowe (notabene był to lekarz :)....

    "Niechciałby", to jeszcze nic. Kilka tugodni temu jeden lekarz opowiadał
    mi jak to kazał u siebie w domu zdemontować WiFi.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2010-11-05 22:26:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Piotr "Curious" Slawinski napisał:

    > pisalem _dla paranoikow_ ;p ludzie obeznani z fizyka raczej sie takich
    > zabawek nie boja ;)

    Ludzie "obeznani z fizyką" boją się błędów zabezpieczeń w takich
    zabawkach. Ja jestem w pełni świadom że wystarczy obrośnięty syfem
    grzebień kontaktowy na drzwiach kuchenki mikrofalowej żeby mnie
    wysterylizować albo załatwić mi kataraktę - jak się jajami albo gałami
    do niesprawnej kuchenki przytulę. I dlatego jak mam do czynienia z
    mikrofalą - wciskam przycisk "Start" i idę w diabły póki nie zapiszczy
    że skończyła. Ja wiem jak łeb napierdala po ośmiu godzinach siedzenia
    metr od pieciowatowej anteny na 144 MHz. Cieżkie przegrzanie mózgu. I
    dlatego potrafię ocenić że 10 mW mocy radiowej to mniejsze grzanie mózgu
    jak wtulenie łba między cycki.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2010-11-05 22:32:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik sundayman napisał:

    > Fakt, miałem kiedyś klienta, człowieka wykształconego i zamożnego, który
    > wyraźnie zarzekał się, że nie chciałby mieć w domu routera WiFi, bo to
    > niezdrowe (notabene był to lekarz :)....

    Routera WiFi to ja nie chce mieć bo to dodatkowa, pozostająca poza moją
    kontrolą droga wcinania mi się do sieci - trzeba pilnować,
    zabezpieczenia konfigurować,, nigdy człowiek nie ma pewności czy gdzieś
    jakiejś dziury nie ma i bad boy się nie podłączył - na ethernecie widzę
    ile mam kabli i nikt mi na lewo wtyczki nie wetknie. Na dokładkę nie
    lubię mieć nadmiaru źródeł promieniowania EM w domu - bo czasem lubię
    posłuchać co z eteru przychodzi a lokalne źródła promieniowania potrafią
    odbiór zakłócać.
    A o lekarzach to już słyszałem takie historie że radiolog odczekiwał
    parę minut zanim w pomieszczeniu z aparatem rentgenowskim promieniowanie
    zaniknie...

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-11-06 06:30:07
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    > Cieżkie przegrzanie mózgu. I dlatego potrafię ocenić że 10 mW mocy
    > radiowej to mniejsze grzanie mózgu jak wtulenie łba między cycki.

    Ale przecież nikt nie neguje istnienia efektu termicznego. Uszkodzona
    mikrofalówka może być niebezpieczna. Sęk w tym, że paranoicy nie boją
    się przegrzania - oni twierdzą, że każde promieniowanie (nawet z
    nadajnika 10mW znajdującego się w odległości kilkunastu metrów, choćby
    przez ścianę - jak wspomniana baza DECT) powoduje raka. Nie mają na to
    dowodów, ale posługują się dziwną logiką, której brak dowodów nie
    przeszkadza. Dla jednych brak dowodów jest dowodem samym w sobie -
    dowodem na spisek producentów takiego sprzętu, którzy przekupiwszy
    naukowców chcą ukryć informacje o jego szkodliwości. Inni po prostu
    domagają się dostarczenia dowodu na nieszkodliwość. ;)

    A co do przegrzania mózgu to przecież równie dobrze głowa zacznie boleć,
    gdy przepracujesz w lecie dniówkę na palącym słońcu.

  • 9. Data: 2010-11-06 06:41:04
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

> [...]
    > zabezpieczenia konfigurować,, nigdy człowiek nie ma pewności czy
    > gdzieś jakiejś dziury nie ma i bad boy się nie podłączył

    Ja na szczęście dysponuję "naturalnym" zabezpieczeniem w postaci luźnej
    zabudowy oraz pasa pól i sadów dzielących poszczególne domy. Gdyby ktoś
    chciał się bawić w łamanie zabezpieczeń - musiałby siedzieć na widoku.
    Do domów sąsiadów sygnał raczej nie dociera, a nawet jeśli, to trudno
    podejrzewać ich o znajomość technik hakerskich. ;)

    > - na ethernecie widzę ile mam kabli i nikt mi na lewo wtyczki nie
    > wetknie.

    Niestety do ethernetu nie podłączysz pewnych urządzeń - smartfonów, PDA
    itp. Znika również wygoda, jaką daje posiadanie w domu laptopa/netbooka.

    > Na dokładkę nie lubię mieć nadmiaru źródeł promieniowania EM w domu
    > - bo czasem lubię posłuchać co z eteru przychodzi a lokalne źródła
    > promieniowania potrafią odbiór zakłócać.

    Tu się zgadzam. Jednak jak na razie nie zauważyłem, żeby router mi
    cokolwiek zakłócał. Słuchając pasm amatorskich albo radiofonicznych na
    własnoręcznie skleconych urządzeniach nigdy go nie słyszałem. Dużo
    więcej problemów sprawiają zasilacze komputerowe, ładowarki komórek,
    świetlówki kompaktowe itd. Bazę mojego Gigaseta słyszałem w radiu AM, na
    szczęście zestaw posiada opcję ECO+, po jej włączeniu baza przestaje
    praktycznie nadawać poza rozmową.

    Kupując nowe urządzenie korzystające lokalnie z łączności radiowej
    również kieruję się tym, by nie promieniowało za bardzo. Chodzi mi
    jednak nie o kwestie rzekomej szkodliwości, ale o energooszczędność i
    czystość eteru.

  • 10. Data: 2010-11-06 07:53:01
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-06 07:30, Atlantis pisze:

> [...]
    >
    > A co do przegrzania mózgu to przecież równie dobrze głowa zacznie boleć,
    > gdy przepracujesz w lecie dniówkę na palącym słońcu.

    Obawiam sie ze w przypadku mikrofali z WiFi mamy do czynienia z moca od
    100mW do 1W a w przypadku bardzo debilnych wlascicieli sprzetu i do 10W
    sie zdazy.