  • 11. Data: 2013-06-08 18:26:05
    Temat: Re: parametry tranzystora
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    no ale powiedz mi, na przykład h11
    tworzymy w spice układ z U2=0 pobudzamy U1 i obserwujemy prąd?
    czyli z definicji, czy to nie jest takie proste?

  • 12. Data: 2013-06-09 21:56:23
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 08.06.2013 18:26, identyfikator: 20040501 pisze:
    > no ale powiedz mi, na przykład h11
    > tworzymy w spice układ z U2=0 pobudzamy U1 i obserwujemy prąd?
    > czyli z definicji, czy to nie jest takie proste?

    Spróbuj i zobacz sam, po to jest ta definicja żeby to było proste.

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2013-06-10 17:16:25
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 07.06.2013 18:01, identyfikator: 20040501 pisze:
    > żeby nie było, że tu same idiotyzmy, zadam pytanie...
    >
    > natchniony wątkiem kilka pozycji wyżej, chciałbym się zabawić...
    >
    > potrzebne informacje na temat tranzystorów bipolarnych i mos...
    >
    > chodzi mi o parametry h i y...
    >
    > może Ktoś widział dobry opis modeli (typu h i y) tranzystorów mos i
    > bipolarnych?
    > może jakaś książka?
    >
    > jak przelicza się h na y i odwrotnie?
    >
    > jak mając spiceowy model tranzystorów mos i bip. wyznaczyć jego
    > parametry h i y?
    >
    > oczywiście mam na te tematy jakieś mgliste pojęcie, ale wolałbym dostać
> [...]

    Byłą taka niebieska książeczka tłumaczona z radzieckiego. Używaliśmy jej
    w szkole na urządzeniach radiowych jako podręcznik. Tytuł coś w stylu
    "Projektowanie torów w.cz odbiorników radiowych", pamiętam, że
    na grzbiecie był błąd i był wyraz "projektowanio". Może sobie przypomnę
    dokładny tytuł, to wtedy wrzucę. Stosowane tam były głównie parametry
    macierzy Y jako lepiej pasujące do w.cz.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 14. Data: 2013-06-10 17:24:33
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    byłbym wdzięczny za tytuł, inne ksążki o parametrach y h i z też mnie
    interesują...

    ogólnie to co to za miagiczna sztuczka, pisze się macierz admitancyjną
    układu bazując na prawie kirchoffa (nie wiem którym) typu
    I1=Y11*U1+Y12*U2
    I2=Y21*U1+Y22*U2
    a później wyznacznik przyrównuje się do zera, żeby określić warunki
    generacji...

    co to za magiczne sztuczki, zupełnie tego nie znałem wcześniej...

  • 15. Data: 2013-06-10 17:26:08
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > "Projektowanie torów w.cz odbiorników radiowych", pamiętam, że

    też mocno nad tym ubolewam, że wszystkie ciekawe książki są w języku
    rosyjskim, a całe g... po angielsku... taki podział takie fakty...

  • 16. Data: 2013-06-10 20:31:15
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.06.2013 17:26, identyfikator: 20040501 pisze:

    > też mocno nad tym ubolewam, że wszystkie ciekawe książki są w języku
    > rosyjskim, a całe g... po angielsku... taki podział takie fakty...

    To było przetłumaczone na polski. To raczej taki poradnik, opisana
    konkretna metoda no i jakiś wstep teoretyczny.

    Chodziło mi o to, jakoś znalazłem:
    http://allegro.pl/projektowanie-stopni-wielkiej-czes
    totliwosci-tran-i3315411155.html

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 17. Data: 2013-06-10 23:22:51
    Od: "Tomek" <t...@o...eu>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kp4r6i$ecu$1@node1.news.atman.pl...

    > też mocno nad tym ubolewam, że wszystkie ciekawe książki są w języku
    > rosyjskim, a całe g... po angielsku... taki podział takie fakty...

    Dla ciebie to nie ma żadnego znaczenia. Ani jednego ani drugiego nie znasz.

  • 18. Data: 2013-06-10 23:40:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2013 17:24:33 +0200, identyfikator: 20040501
> [...]
    > I1=Y11*U1+Y12*U2
    > I2=Y21*U1+Y22*U2
    > a później wyznacznik przyrównuje się do zera, żeby określić warunki

    Normalnie - jak wyznacznik niezerowy, to uklad ma jakies rozwiazanie.
    A jak zerowy, to nie ma i moze sobie generowac.

    > co to za magiczne sztuczki, zupełnie tego nie znałem wcześniej...

    Jest jeszcze troche innych.

    J.

  • 19. Data: 2013-06-11 17:34:57
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > I1=Y11*U1+Y12*U2
    > I2=Y21*U1+Y22*U2

    może Ktoś mi coś doradzić? tak po dłuższym zastanowieniu nie rozumiem teego
    układu równań, jak on powstaje?

    prawa kirchoffa mówią, że suma prądów w węźle równa się zeru, że niby skąd
    to I1 i I2?

  • 20. Data: 2013-06-11 17:47:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Jun 2013 17:34:57 +0200, identyfikator: 20040501

> [...]
    > układu równań, jak on powstaje?
    >
    > prawa kirchoffa mówią, że suma prądów w węźle równa się zeru, że niby skąd

    Bo w tym przypadku masz do wezla doprowadzone dodatkowe druty z
    zewnatrz. I to sa prady w tych drutach.

    J.