  • 1. Data: 2013-03-28 20:41:52
    Temat: parametry śrubokrętów
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    pływam sobie w szambie, pływam zanurzony po same uszy...
    nie mam nic, poza sznurkiem i klejem do klejarki...
    a tusk każe mi naprawiać drukarki...
    no żesz...
    w związku z tym...
    mam pytanie...

    w jaki zestaw śrubokrętów powinienem się zaopatrzyć?

    testowałem już z milion różnych (zakupionych za swoją kasę, bo nie tusk mi
    nie kupił), każdy jest syfiasty albo psuje śrubę albo w ogóle nie ma siły
    odkręcać bo się ślizga... ogólnie to jeden wielki syf, może Ktoś ma jakiś
    fajny zestaw i poda nazwę?

  • 2. Data: 2013-03-28 20:49:22
    Temat: Re: parametry śrubokrętów
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    chodzi głównie o krzyżakowy "oczywiście" (taki żart)...

  • 3. Data: 2013-03-28 21:02:20
    Od: "Kaczka" <kaczaguga>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> napisał w wiadomości
> [...]
    > odkręcać bo się ślizga... ogólnie to jeden wielki syf, może Ktoś ma jakiś

    Zapytaj kaczora. Jeśli nie będzie zajęty przygotowaniami do kolejnej
    miesięcznicy.
    On wszystko potrafi. Konto i komputer obsługiwać, samochód prowadzić. A
    piekny jest ci on i mądry, że aż podziw bierze.

  • 4. Data: 2013-03-28 21:25:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-28 20:41, Ministerstwo Propagandy pisze:

> [...]
    > nie ma siły odkręcać bo się ślizga... ogólnie to jeden wielki syf,
    > może Ktoś ma jakiś fajny zestaw i poda nazwę?

    Ja od wielu lat mam szczypce Sandvik Bahco i śrubokręty Sandvik Belzer
    O tego typu śrubokręty mam
    http://www.phuabc.com.pl/index.php?nazwa=katalog&akc
    ja=szczegoly&id_produkt=897

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-03-28 21:39:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ministerstwo Propagandy napisało:

> [...]
    > w związku z tym...
    > mam pytanie...
    >
    > w jaki zestaw śrubokrętów powinienem się zaopatrzyć?

    Najlepsze będą tego typu:

    http://www.canford.co.uk/PO-TYPE-SCREWDRIVERS

    Jarek

    --
    Przedstawiciel paranoi
    Dziś nikogo się nie boi

  • 6. Data: 2013-03-28 23:39:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > On wszystko potrafi. Konto i komputer obsługiwać, samochód prowadzić. A
    > piekny jest ci on i mądry, że aż podziw bierze.

    I potrafi ręcznie drzwi automatyczne otworzyć !

  • 7. Data: 2013-03-29 10:30:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> wrote in message
    > każdy jest syfiasty albo psuje śrubę albo w ogóle nie ma siły odkręcać bo
    > się ślizga... ogólnie to jeden wielki syf,
    [..]
    > chodzi głównie o krzyżakowy "oczywiście" (taki żart)...

    A no właśnie... krzyż krzyżowi nierówny.
    Nie zawsze jest to typ "Philips" :-)

    Czasem jest to śruba typu japońskiego JIS...
    http://www.mcmaster.com/#jis-(japanese-industrial-st
    andard)-screwdrivers/=m348hs

    Śruba taka nie ma wgłębienia - krzyżowe cięcie główki
    jest płaskie i gdy używasz śrubokręta Philips to Ci się ślizga...

    Bardzo dużo urządzeń elektronicznych używa takich śrub
    i próba odkręcania ich śrubokrętem do śrub Philips kończy
    się właśnie niepowodzeniem i frustracją...

  • 8. Data: 2013-03-29 10:44:13
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > odkręcać bo się ślizga... ogólnie to jeden wielki syf, może Ktoś ma jakiś

    Ale wiesz, że krzyżakowych śrub są dwa główne rodzaje: Philips i Pozidrive?
    (Pomijam jakies wynalazki w śrubach zabezpieczających.)
    Używając niewłaściwego wkrętaka do danego typu łba, mozna łatwo uszkodzić
    śrubę i wkrętak.
    Objawy są takie jak opisujesz - wkrętak ślizga się i psuje łeb śruby.

    Z własnego doświadczenia powiem, że nie warto kupowac niczego tańszego od
    wkrętaków Stanleya.
    Tańsze narzędzia są ze słabego materiału lub nie trzymają wymiarów.
    Ewentualnie Yato - mogą wytarczyć dla prostszych prac.
    Jeśli robisz coś zawodowo i są to poważniejsze prace niż dokręcenie lampki
    do roweru, to szkoda pieniędzy na tanie narzędzia.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2013-03-29 10:45:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 10:44:13 +0100, yabba napisał(a):
    > Z własnego doświadczenia powiem, że nie warto kupowac niczego tańszego od
    > wkrętaków Stanleya.
    > Tańsze narzędzia są ze słabego materiału lub nie trzymają wymiarów.

    Ale wiesz - w elektronice raczej nie ma mocno dokreconych srub, czy
    zapieczonych ...

    J.

  • 10. Data: 2013-03-29 10:49:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > i próba odkręcania ich śrubokrętem do śrub Philips kończy
    > się właśnie niepowodzeniem i frustracją...

    Zauważyłem, że dużo osób, nawet zajmujacych się zawodowo techniką, nie zdaje
    sobie sprawy z różnic w "krzyżakach". Męczy się, przeklina i niszczy śruby.
    :)
    Ciekawe jest też, że w jednym urządzeniu używa się śrub z różnymi łbami.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba