    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: parametry śrubokrętów
    Date: Mon, 01 Apr 2013 10:45:14 +0200

    To ustosunkuj się do tego co napisał sławomir:

> [...]
    0/9780/9787/978701_GB_01_FB.EPS_250.jpg>
    wkręta w śrubę?

    Odróżnienie wkręt-śruba na zasadzie tego, czy służy do łączenia z
    przygotowanym gwintem czy samo nacina materiał wydaje się być
    ewentualnie jedynym sensownym. (I nadal można by określić wkręt jako
    "śrubę samogwintującą", a co ;) ).

    Rozróżnianie po łbie jest _kompletnie_ bez sensu, bo _istnieją_
    funkcjonalnie identyczne środki połączeniowe z różnymi łbami jak również
    istnieją (patrz obrazek wyżej) twory dostosowane do wkręcania zarówno
    kluczem jak i wkrętakiem/śrubokrętem.

    Skoro do kucia otworów w betonie[*] używa się WIERTŁA udarowego i
    WIERTARKI to do wkręcania śrub możemy używać wkrętaków, do wkręcania
    wkrętów śrubokrętów i kluczy a w ogóle wszystko co ma łeb krzyżowy
    instalować "śrubstakiem" (by mój dziadek).

    [*] Wbrew temu co próbują uskuteczniać moi sąsiedzi w betonie się NIE
    wierci tylko kuje. Wiercenie to obróbka skrawaniem. Próba skrawania
    betonu za pomocą wierteł udarowych jest wysoce nieskuteczna.

    Btw:

    Miałem na studiach teraz-już-profesora, który mówił:
    nie ikona (ikona to święty obrazek) a piktogram
    nie plik (plik to struktura danych w pascalu (sic!) a zbiór dyskowy
    nie okno (okno jest w ścianie) a formatka
    A "32-bit native code compiler" to był "kompilator uwzględniający kraj
    użytkownika systemu windows. Oznacza to, że kody wynikowe programów
    uwzględniają specyficzne (zależne od kraju użytkownika) sposoby zapisu
    daty, czasu, liczb, waluty itp.". (W nowych slajdach w końcu zmienione ;) )

    Uważasz, że mamy jako wykształceni informatycy z tytułem magistra używać
    tak niedorzecznego słownictwa?

    Michoo