eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaparametry śrubokrętów › Re: parametry śrubokrętów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Sławomir Januszkiewicz <n...@c...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: parametry śrubokrętów
    Date: Sat, 30 Mar 2013 13:51:55 +0100
    Organization: Ja
    Lines: 28
    Message-ID: <kj6n5g$6jk$1@news.task.gda.pl>
    References: <kj26e3$51i$1@node2.news.atman.pl> <kj3nnk$amo$1@node1.news.atman.pl>
    <kj4387$bki$1@news.task.gda.pl>
    <xlxowqtixxu4.pjke5bpeyn97$.dlg@40tude.net>
    <kj4p0m$kmt$1@news.task.gda.pl> <kj5347$dsk$1@news.task.gda.pl>
    <kj54rs$huc$1@news.task.gda.pl> <kj567v$l5m$1@news.task.gda.pl>
    <kj58gr$puq$1@news.task.gda.pl> <kj5bvs$1vi$1@news.task.gda.pl>
    <kj63ii$o1n$1@news.task.gda.pl> <kj655h$rep$1@news.task.gda.pl>
    <kj66hh$uqf$1@news.task.gda.pl> <kj6b2o$9rt$1@news.task.gda.pl>
    <1xlde561iyool$.1j79sx4l6d2f9.dlg@40tude.net>
    <kj6fcf$k08$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1303301311540.3188@quad>
    <kj6m5v$45a$1@news.task.gda.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 250-148-78-94.net.stream.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1364647920 6772 94.78.148.250 (30 Mar 2013 12:52:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Mar 2013 12:52:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0) Gecko/20120129 Thunderbird/10.0
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:645111
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-03-30 13:44, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Sławomir Januszkiewicz napisał:
    >

    >>> Fakt że zakresy dopuszczalnych widm mogą na siebie zachodzić, więc
    >>> może istnieć taka lampa że zmieści się jednocześnie w obu zakresach
    >>> tolerancji nie spowoduje "takosamości".
    >>> Normy dla świateł drogowych kiedyś już odszukałem (nie mam pod
    >>> ręką, ale są w którymś rozporządzeniu, i wcale nie mam na myśli
    >>> tego sławnego o "żółtym samochodowym" z jedną cyfrą po przecinku
    >>> dla wartości w nanometrach), kolejowych nie.
    >>
    >> A nie wiem co z widmem. Dla mnie światłu "żółtemu" na drogach podobnie
    >> jak "pomarańczowemu" przy torach bliżej do pomarańczy niż cytryny :-).
    >> Choć nie wykluczam różnic w "przepisowej" długości (długościach) fali.
    >
    > Wystarczy osiągnąć odpowiednio wysoką prędkość zbliżania się do
    > sygnalizarora, a wtedy światło pomarańczowe może być postrzegane
    > jako żółte. Nawet czerwone może, tylko trzeba jeszcze szybciej.

    Ma Pan rację. Głupi jestem, że na to nie wpadłem. Ta prosta obserwacja
    tłumaczy przy okazji zachowanie niektórych osobników w "tuningowanych
    beemkach" na drogach oraz to, że na kolei to jednak "pomarańczowe".
    Efekt Dopplera przy prędkościach rozwijanych przez pociągi na naszych
    kolejach ma nikłe szanse by zostać zaobserwowany.

    Nuter

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: