  • 71. Data: 2011-03-25 23:01:15
    Temat: Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 25.03.2011 23:42, J.F. wrote:

    > zripowac pare razy plyte audio i porownac pliki.
    > Beda rozne czy nie beda

    Jak płyta idealna, to może i będą. Kiedyś usiłowałem zregenerować mocno
    już sfatygowaną płytę i ripowałem po kilka razy myśląc, że mi w końcu
    wyjdzie dwa razy to samo - nic z tego. Poprawiłem ostatecznie w jakimś
    programie do audio, bo "stukało".

    Mirek.

  • 72. Data: 2011-03-26 08:45:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-25 14:05 RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jak czytam audiofaszystowski bełkot "Dzięki pokryciu kompaktu złotem,
    > no i oczywiście pracy inżynierów, udało się osiągnąć ciepły, delikatny
    > dźwięk", to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.

    Tak, przy tym opisie nieźle przegięli.
    Ale faktem jest, że złote pokrycie będzie bardziej trwałe niż
    standardowe (aluminiowe?). Czyli jeżeli sam nie porysuję płyty to dźwięk
    da się idealnie odczytać z niej i za 100 lat. Dodatkowo takie pokrycie
    jest mniej wrażliwe na warunki atmosferyczne. Aluminium się nieciekawie
    utlenia, złoto jest wolne od tego problemu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 73. Data: 2011-03-26 11:34:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2011 09:45:14 +0100, Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    >jest mniej wrażliwe na warunki atmosferyczne. Aluminium się nieciekawie
    >utlenia, złoto jest wolne od tego problemu.

    Z aluminium roznie bywa - mialem latarki z ktorych "sreberko" zeszlo w
    pare miesiecy. Ale mam tez plyty sprzed 20 lat na oko i ucho w
    swietnym stanie. W koncu to jest pod lakierem ochronnym.

    a jesli plyta tloczona ... to w zasadzie mozna aluminiowac poraz
    drugi.

    J.

  • 74. Data: 2011-03-26 11:35:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2011 00:01:15 +0100, Mirek wrote:

> [...]
    >już sfatygowaną płytę i ripowałem po kilka razy myśląc, że mi w końcu
    >wyjdzie dwa razy to samo - nic z tego. Poprawiłem ostatecznie w jakimś

    Wystarczy jednak plyta w "zwyklym" stanie i ona w czasie odtwarzania
    nie stuka. Wiec pewnie i bledow ma malo.

    J.

  • 75. Data: 2011-03-26 13:03:44
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 26.03.2011 12:35, J.F. wrote:

    > Wystarczy jednak plyta w "zwyklym" stanie i ona w czasie odtwarzania
    > nie stuka. Wiec pewnie i bledow ma malo.
    >
    > J.

    Tamta w CD też nie stukała. W jednym krytycznym momencie tylko cichutko
    i nie za każdym razem. Po zripowaniu stukała praktycznie bez przerwy. Co
    ciekawe: na wykresie wyglądało to jak odstająca jedna próbka, natomiast
    porównanie dwóch zripowanych plików pokazywało różnice w znacznie
    większych blokach.

    Mirek.

  • 76. Data: 2011-03-26 13:09:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2011 14:03:44 +0100, Mirek wrote:

    >Tamta w CD też nie stukała. W jednym krytycznym momencie tylko cichutko
    >i nie za każdym razem. Po zripowaniu stukała praktycznie bez przerwy. Co

    Ale to sugeruje ze naped/program do d*.

    >ciekawe: na wykresie wyglądało to jak odstająca jedna próbka, natomiast
    >porównanie dwóch zripowanych plików pokazywało różnice w znacznie
    >większych blokach.

    Przy efekcie jitter to nawet nie takie dziwne.

    J.

  • 77. Data: 2011-03-27 19:48:35
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 26.03.2011 14:03, Mirek pisze:
> [...]
    > ciekawe: na wykresie wyglądało to jak odstająca jedna próbka, natomiast
    > porównanie dwóch zripowanych plików pokazywało różnice w znacznie
    Może głupie pytanie, ale zgrywałeś na pewno jako dane a nie jako audio?
    Bo znaczne różnice brzmią jak przejście przez DAC i ADC.

    Michoo

  • 78. Data: 2011-03-27 21:18:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 27.03.2011 21:48, Michoo wrote:

    > Może głupie pytanie, ale zgrywałeś na pewno jako dane a nie jako audio?

    Na pewno.

    > Bo znaczne różnice brzmią jak przejście przez DAC i ADC.

    Nie koniecznie przejście - karta dźwiękowa ma zdajesie możliwość zapisu
    tego co _wchodzi_ na przetwornik DA.

    Nie analizowałem tego dokładnie, ale podobny efekt dało by zgubienie
    jednej próbki - do pewnego momentu dwa ripy były identyczne, potem same
    (prawie) różnice do końca, albo znów od pewneo momentu identyczne.
    Trzeba by zrobić od nowa eksperyment, bo to było dawno i nie pamiętam
    nawet jaki miałem wtedy system i oprogramowanie.

    Mirek.