  • 61. Data: 2011-03-24 07:21:38
    Temat: Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-24 00:41 Feromon napisał(a):

    > A dlaczego dwa plus dwa na kalkulatorze ma sie różnić od 2+2 na liczydle?
    > Wypalana jest IDENTYCZNA z tłoczoną co do INFORMACJI.

    Heh, to nie takie proste jak w przypadku płyt z danymi.
    Płyta CD Audio _nie jest_ płytą z danymi. Zresztą proszę rzucić okiem na
    standard Red Book opisujący format zapisu na takiej płycie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 62. Data: 2011-03-24 10:20:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-23 21:14, Adam Dybkowski pisze:

    > Na przykład taką:
    > http://www.hi-fi.com.pl/koszyk.php?id=1
    >
    > Mam i gra świetnie.

    Qrde, nakład wyczerpany :(

    Może ktoś rzuci jakąś dostępną propozycją?
    Kilka pozycji typu http://www.hi-fi.com.pl/koszyk.php?id=15 posiadam,
    jednak wolę "prawdziwą" płytę muzyczną, przy której można siąść nieco
    dłużej i wsłuchać się w różne niuanse.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 63. Data: 2011-03-24 12:38:58
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.03.2011 23:39, schrieb J.F.:

    > patrzac na dzisiejsze wyroby firmy Hama .. ja bym tam taki pewny nie
    > byl ze on made in Germany.

    No bo w Chinach powstały miejscowości o nazwie Germany, Japan, USA.

    Waldek

  • 64. Data: 2011-03-25 12:53:31
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Heh, to nie takie proste jak w przypadku płyt z danymi.
    > Płyta CD Audio _nie jest_ płytą z danymi. Zresztą proszę rzucić okiem na
    > standard Red Book opisujący format zapisu na takiej płycie.

    To kopia zrobiona programem kopiującym
    z tłoczonej na CD-R nie jest identyczna fizycznie? Czyli nie jest kopią?
    To dziwne, bo baza CDDB rozpoznaje ją jako oryginał i ściągam listę utworów.

    Feromon

  • 65. Data: 2011-03-25 13:02:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Thursday, March 24, 2011, 8:21:38 AM, you wrote:

    > Heh, to nie takie proste jak w przypadku płyt z danymi.
    > Płyta CD Audio _nie jest_ płytą z danymi. Zresztą proszę rzucić okiem na
    > standard Red Book opisujący format zapisu na takiej płycie.

    Co Ty opowiadasz? Bez względu na to, czy jest to typowa płyta z danymi
    czy Audio-CD, to jest to ściśle określony strumień bitów. Czasy, gdy
    problemem był jitter danych minęły jakieś 10 lat temu - już od dawna
    same napędy synchronizują odczyt kolejnych porcji danych tak, żeby nie
    było tego problemu. Wcześniej robiło się to programowo.
    I dopóki płyta nie jest uszkodzona w sposób uniemożliwiający odczyt
    danych, kopia zawsze będzie identyczna z oryginałem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 66. Data: 2011-03-25 13:05:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Wednesday, March 23, 2011, 9:14:34 PM, you wrote:

    > Na przykład taką:
    > http://www.hi-fi.com.pl/koszyk.php?id=1

    > Mam i gra świetnie.

    Jak czytam audiofaszystowski bełkot "Dzięki pokryciu kompaktu złotem,
    no i oczywiście pracy inżynierów, udało się osiągnąć ciepły, delikatny
    dźwięk", to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.

    Co ma - kwa nać! - pokrycie złotem płyty CD do osiągania ciepłego,
    delikatnego dźwięku?!?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 67. Data: 2011-03-25 13:27:04
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Chyba ze producent specjalnie naniesie bledne dane, ktore podczas
    odtwarzania zostana skorygowane, a podczas kopiowania 1/1 juz wplecione
    w stumien..oczywiscie wszystko da sie obejsc:)

    Co do dobrego stumienia audio...
    Polecam posluchac jakikolwiek material w formacie dts lub ac3..tylko co
    by byl 24bitowy, najlepiej z probkowaniem 96k lub wyzszym.
    Tylko chyba "blue-ray" to odtworzy, zwykly cd raczej nie..

  • 68. Data: 2011-03-25 13:38:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wchpikus,

    Friday, March 25, 2011, 2:27:04 PM, you wrote:

    > Chyba ze producent specjalnie naniesie bledne dane, ktore podczas
    > odtwarzania zostana skorygowane, a podczas kopiowania 1/1 juz wplecione
    > w stumien..oczywiscie wszystko da sie obejsc:)

    Tylko, że one również zostaną skorygowane podczas normalnego odczytu
    CD-audio.

> [...]
    > by byl 24bitowy, najlepiej z probkowaniem 96k lub wyzszym.
    > Tylko chyba "blue-ray" to odtworzy, zwykly cd raczej nie..

    DVD odtwarzają wyższe formaty. Nie zapominaj, że standard DVD-audio
    jest właśnie m.in. z 24-bitowym próbkowaniem 96kHz:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 69. Data: 2011-03-25 14:18:57
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Racja zapomnialem o DVD..
    Od kiedy juz nie odtwarzam filmow z dvd, zapomnialem o jego isnieniu:)
    Kiedys probowalem nagrac taka plyte audio dvd, jakos sie nie udalo..
    Zwykle cd owszem, ale dvd..bylo by milo, miec kilka plyt na jednym krazku:)

  • 70. Data: 2011-03-25 22:42:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2011 14:02:22 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Adam,
    >
    >Co Ty opowiadasz? Bez względu na to, czy jest to typowa płyta z danymi
    >czy Audio-CD, to jest to ściśle określony strumień bitów.

    Ale inny w obu przypadkach. Ale tych bitow korekcyjcych w trybie data
    nie ma znow tak duzo, a jednak dane czyta sie zasadniczo bezblednie.

> [...]
    >same napędy synchronizują odczyt kolejnych porcji danych tak, żeby nie
    >było tego problemu. Wcześniej robiło się to programowo.

    Ten jitter to w ogole jakas podejrzana sprawa byla.

    Swoja droga to z jego powodu nie zrobilem testu ktory mi zawsze
    chodzil po glowie - zripowac pare razy plyte audio i porownac pliki.
    Beda rozne czy nie beda, zadajac klam roznym twierdzeniom.

    J.