  • Data: 2011-03-21 21:36:18
    Temat: Re: parametry elektryczne a zmysł słuchu
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.03.2011 22:01, Feromon pisze:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wzmacniacz był ustawiony na płaską charakterystykę.
    Ekhm, a skąd ta informacja? I skąd pewność, że mimo ustawień producent
    nie zapewnił odpowiedniej charakterystyki?

    (Btw: Są osobnicy twierdzący, ze lampy lepiej brzmią od tranzystorów bo
    mniej zniekształcają i mają bardziej płaską charakterystykę...)

    > Z DROGIEGO wzmacniacza słyszałem WSZYSTKO.
    Częściowo na tym to polega - sprzęt jest "wypasiony" i "drogi", więc
    brzmi lepiej - tak działa mózg. Pozwolę sobie, pomimo, że mnie przy tym
    nie było, jednak na stwierdzenie, że dźwięk słyszałeś z głośników a nie
    ze wzmacniacza. Więc prostym testem jest podpięcie do tych głośników
    innego wzmacniacza, czy też na początek do tego wzmacniacza innego
    dekodera (laptop z dobrą kartą/mp3ka, etc) i ślepy odsłuch.

    Ja z "low-endowego" odtwarzacza, z plików mp3 słuchałem muzyki na
    skrzypcach, czy wiolonczelach - i po założeniu dobrych słuchawek
    brzmiała naprawdę dobrze.

    > Przestańcie
    > z tymi 50 latami, to miał być żart, a widzę, że wszyscy myślą, że
    > 50latek musi być głuchy.
    Nie głuchy, tylko trochę gorzej słyszący wysokie tony. No chyba, że
    robiłeś audiogram i wiesz, że jednak czas cię oszczędził?

    Michoo