    From: LEPEK <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: paragony grozy
    Date: Mon, 3 Jan 2022 18:52:59 +0100

    W dniu 02.01.2022 o 14:10, T. pisze:

    > W artykule Trójmisato.pl - nie wiem, jakim cudem wyszło im 21 km - GM
    > pokazuje prawie 35 km w jedną stronę, razem z powrotem wychodzi 70 km.

    A'propos trzymania się faktów - 35 km to jest obwodnicą, miastem jest
    około 18-22 w zależnści, jaką dokładnie się trasę wybierze.

    > Generalnie trochę drogo, ale opierajmy się na faktach. I kolejna sprawa

    No - 50zł opłaty początkowej, no to jest dość drogo.

    > - dlaczego na dole artykułu podają taryfę z Gdyni, skoro to był kurs
    > międzymiastowy?

    Bo zdaje się, że liczy się taryfa z miejsca licencji, czy rozpoczęcia
    kursu - co by w tym przypadku na jedno wychodziło - a jeśli kurs jest
    daleki, to albo wskakuje wyższa taryfa + za powrót, albo się dogaduje
    indywidualnie. Inna sprawa, że on podobno ma licencję również na Gdańsk,
    co powinno uniemożliwić w tym przypadku stosowanie dodatków i mnożników.
    No ale to nie o to tutaj - taryfa z konkretnego miasta uwzględnia kursy
    pozamiejskie - taryfa 3.

    Tyle że w takim przypadku kierowca powinien uprzedzić...

    Otóż to.
    Ale niestety to był stary taryfiarz "stop uberom i przewozom", który
    "jest uczciwy i ma ubezpieczenie oraz taksometr i zna miasto", więc
    próbował wykorzystać szansę na wyjebkę i mu się prawie udało. Tyle, że
    owce trzeba strzyc, a nie zarzynać.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański