  • Data: 2010-11-08 21:43:35
    Temat: Re: pamięć flash a trwałość urządzeń elektronicznych
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo napisał:

    > Hmm... Niby można (np. "design capacity"), ale czy się tak robi - nie
    > wiem. Zwłaszcza, że "last full capacity" jest chyba zawsze liczone na
    > bieżąco i jeżeli nie ma we flashu/eepromie "magicznego współczynnika
    > skalującego" to klient może zauważyć, że bateria zgłasza 5Ah, ale ładuje
    > się tylko do 3,6.

    Gdzie jest liczony na bieżąco? W baterii, czy w laptopie? Jeśli w baterii,
    to chyba możliwe jest takie oszustwo, że po naładowaniu podawana jest
    duża pojemność, która jednak szybko się wyczerpuje (że niby odbiornik
    ma duży apetyt na prąd). Można to też nazywać "MWS". Ale nie wiem, czy
    ta komunikacja urządzenia z baterią tak właśnie wygląda.

    --
    Jarek