  • Data: 2010-11-09 19:37:13
    Temat: Re: pamięć flash a trwałość urządzeń elektronicznych
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis wrote:

    > Jak wiadomo pamięci flash charakteryzują się specyficznymi własnościami

    > Powiedzmy, że nie używamy jakiegoś urządzenia. Leży sobie w szafie
    > latami. Czy wówczas FW "wyparuje" z pamięci? Czy używanie, a
    > przynajmniej włączenie urządzenia raz na jakiś czas wystarczy do
    > odświeżenia zawartości pamięci? A może konieczne jest ponowne wgranie
    > softu?

    z wlasnych doswiadczen - bardzo czeste zjawisko.
    dodatkowe czynniki skracajace zywotnosc - promieniowanie jonizujace (np.
    wyzsze stezenia radonu - typowe np. dla sprzetu trzymanego w piwnicach)
    spadki napiec (niby jest brown-out-detection, ale nie kazdy sprzet to ma)
    przepiecia (nie wiem czemu) oraz burze (rowniez nie wiem czemu, ale burza
    potrafi 'skasowac' flasha nawet jesli cale urzadzenie jest OK)

    sporo sprzetu juz tak musialem 'odswiezac' , jesli cos dlugo lezalo, kiedys
    dzialalo i nagle nie dziala to przeflashowanie oszczedza sporo siwych wlosow
    ;)

    aha, ta sama plaga dotyczy FPGA , np. popularnych ukladow GAL . w tym
    przypadku bol jest zwykle wielki, bo wsadu do GAL'i producent czesto nie
    udostepnia.