  • Data: 2010-11-08 22:24:08
    Temat: Re: pamięć flash a trwałość urządzeń elektronicznych
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:4cd8670b$0$22814$65785112@news.neostrada.pl...

    > a po paru latach miło wyjąć z pudła starą Motorolę, która
    > była pierwszym telefonem komórkowym w życiu. :)

    Ja tak wyjąłem niedawno Siemensa ME45. Niestety nie wstał :) Nokia 6210 -
    wstała. Nokia 6310 - "kultowa", "pancerna" itp. - wstała bez zasięgu po
    czym zawiesiła się.

    > wyobraź sobie, że znajdujesz w szafie pudło z Apple II albo
    > chociażby ZX Spectrum, który nie chce ruszyć. Wielu jednak najpierw
    > zajrzy do środka, zanim odda taki sprzęt do utylizacji. :)

    Wszystko to prawda, ale wyobraź sobie obecny sprzęt powszechnego użytku
    przetrzymany w szafie przez kilkanaście lat. Albo wstanie, albo d..pa. To
    teraz jest już nieserwisowalne, za 15 lat będzie tym bardziej
    nieserwisowalne (a jeszcze dodatkowo może się okazać nieużywalne, jak
    powiedzmy floppy 5.25 teraz). Może się też okazać, że mimo ogromu
    internetu nigdzie nikt nie ma wsadu i/lub w ogóle nie pamięta takiego
    sprzętu :)
    Niestety, czasy radosnego rwania DIP-ów z podstawek bezpowrotnie minęły...

    e.