  • Data: 2012-03-26 09:26:07
    Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare napisał(a):
    > Uzytkownik "Aron" <a...@g...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > niekoniecznie.
    > Iles tam lat temu gdy chcialem sobie z Bytomia skoczyc do Warszawy,
    Masz racje.
    A teraz popatrzmy na komunikacje miejską np. we Wrocławiu.
    Bilet normalny jednorazowy w granicach miasta kosztuje 2,40,- ulgowy 1,20,-

    Jedziemy z rodziną 2+1 z punktu A do B i z powrotem do A. Wychodzi 12 zł.
    Auto moje zużywa około 10 l ON/100km w mieście. Zakładam że paliwo kosztuje 6zł/l.
    Przejeżdżam autem
    za koszt biletów MPK 20km. Mieszkam niedaleko centrum, więc w bez względu gdzie bym
    jechał, w jedna
    stronę mam max około 6-9km. Więc juz autem jest taniej. Taniej, bo płacąc 12zł za
    bilety płacę nie
    za kilometry tylko od wejścia do tramwaju lub autobusu.

    Oczywiście są ludzie co jadą z jednego końca miasta na drugi, lub i z za miasta i
    tych km robią
    więcej. Ale zbiorkomem czeka ich przesiadka i cena za bilety wzrasta do 24zł lub i
    więcej zł. gdy
    przekroczą granice miasta. Więc za te pieniądze wydane na bilety, ja bym już
    przejechał autem 40km a
    zbiorkomem max 20km.

    Jeszcze można przyjąć auta które zużywają paliwa w okolicach 5-6l/100km, + ceny
    biletów komunikacji
    pospiesznej 2,80/1,40zł i robi się jeszcze fajniej dla auta.

    Jest jeszcze aspekt fatalnego komfortu poruszania się zbiorkomem (Wrocław) który
    częstuje nas
    niepunktualnością, częstymi awariami, brudem, smrodem i ostatnio spektakularnymi
    wypadkami. Ale
    urzędasy maja to w odbycie, bo ci co nie posiadają samochodów i rowerów i tak wsiądą
    i skasują
    bilet. A jedyna promocja zbiorkomu polega na fatalnym wydzielaniu pasów i torowisk z
    ruchu aut, co w
    konsekwencji ciasnej zabudowy gówno daje i generuje korki w innych miejscach.
    A tu dalej promocja z widmem biletów po 3zł i mandatów za jazdę bez biletu 300zł
    http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,1
    1411449,300_zl_za_jazde_na_gape__Bilet_musi_sie_bard
    ziej_oplacac.html

    Więc gdzie sens i gdzie logika korzystania z PKP, MPK i jak to się ma do drogiego
    paliwa?

    Oczywiście nasuwają sie dwa stwierdzenia. Albo paliwo jeszcze jest tanie, albo
    ekonomiści od
    wyliczania cen za bilety w zbiorkomach z penisem na głowy się pozamieniali a ludzi
    mają za barany.
    Ja stwierdzam że to drugie.

    --
    Krzysiek