  • 1. Data: 2016-05-11 18:25:14
    Temat: padnięty AVR
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Jak jednoznacznie stwierdzić zgon AVRa, a dokładnie MEGA324P? Nowiutki
    procek (kupiony w TME), zamontowany na płytce, zasilanie ma 3,3V, ni
    holender nie chce zagadać z programatorem (USBasp obsługiwany przez
    AVRdude gui 1.0.5). Linie SPI wolne od innych podzespołów, sam
    programator z Mega 8 pracuje normalnie. Kwarc 8MHz jest wlutowany, choć
    z tego co widzę, to domyślnie mega 324 i tak idzie na wewnętrznym
    oscylatorze RC.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2016-05-11 19:29:16
    Temat: Re: padnięty AVR
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    badworm pisze:
> [...]
    > programator z Mega 8 pracuje normalnie. Kwarc 8MHz jest wlutowany, choć
    > z tego co widzę, to domyślnie mega 324 i tak idzie na wewnętrznym

    Troszkę już się naczytałem o AVRach w dziwnym stanie które dopiero
    programator równoległy rusza. Dzieje się tak np jeśli ma wyłączoną
    funkcję reset na pinie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-05-11 19:32:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    badworm <n...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > programator z Mega 8 pracuje normalnie. Kwarc 8MHz jest wlutowany, choć
    > z tego co widzę, to domyślnie mega 324 i tak idzie na wewnętrznym

    Możesz jeszcze spróbować przez JTAG jeśli posiadasz.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2016-05-11 19:53:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > programator z Mega 8 pracuje normalnie. Kwarc 8MHz jest wlutowany, choć
    > z tego co widzę, to domyślnie mega 324 i tak idzie na wewnętrznym

    Nie wiem czy dotyczy. Podobnie mi się zdarzało z pierwszymi XMEGAmi, gdy
    układ brown-out im nie wyszedł. Ustawienie na 3V skutkowało faktycznym
    ustawieniem na 3,6V i zero reakcji. Zasilenie 3V7 i wpisanie niższego
    brown-outa załatwiało sprawę.
    P.G.

  • 5. Data: 2016-05-12 10:16:28
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-05-11 o 18:25, badworm pisze:
> [...]
    > programator z Mega 8 pracuje normalnie. Kwarc 8MHz jest wlutowany, choć
    > z tego co widzę, to domyślnie mega 324 i tak idzie na wewnętrznym

    Ja odratowałem ze dwa zdechnięte układy za pomocą układu zbliżonego do tego:
    http://mdiy.pl/atmega-fusebit-doctor-hvpp/
    (tego oryginalnego co ja robiłem nie mogę jakoś znaleźć w sieci, więc link do
    pierwszego lepszego co się w wyszukiwarce znalazło)
    pozdrawiam Krzysiek

  • 6. Data: 2016-05-13 13:01:18
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    obstawiam fuse-bity od zegara..
    podaj jakikolwiek zegar na xtial.

  • 7. Data: 2016-05-13 15:39:47
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 11 maja 2016 18:45:29 UTC+2 użytkownik badworm napisał:
    Linie SPI wolne od innych podzespołów

    Czyli jak? Wiszą 'w powietrzu', czy są uglebione (GND)? Jeżeli to pierwsze, to tutaj
    może być jajco. Częsty problem "elektroników" cyfrowych nie znających zasady
    działania tranzystora, ale dobrze znających języki programowania C/Pyton i inne węże,
    gady i płazy. Żadnym z owych języków nie da się oprogramować gwoździa.

    Jeżeli linie SPI wiszą w powietrzu, to możesz mieć kompletne bajobongo.
    Piszesz o płytce.. Pokaż schemat i projekt PCB, wtedy będzie można coś poradzić, a
    nie wróżyć z fusów.

  • 8. Data: 2016-05-13 16:56:52
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-05-13 o 13:01, wchpikus pisze:

    > obstawiam fuse-bity od zegara..
    > podaj jakikolwiek zegar na xtial.

    Może, teraz już tego nie sprawdzę. W moim przypadku nie wiem co się psuło, to
    były zupełnie niezależne układy, z zegarem na kwarcu na bitach najwyższej
    prędkości. Wielokrotnie przed i po padnięciu do każdego wgrywany był soft, po
    prostu po którymś tam wgraniu układ przestawał odpowiadać. Nie było żadnych
    zmian w układzie poza softem. Układ z linka pomógł mi odratować ww procesorki.

  • 9. Data: 2016-05-13 18:01:03
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 13 May 2016 06:39:47 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > Piszesz o płytce.. Pokaż schemat i projekt PCB, wtedy będzie można coś poradzić, a

    Jak MOSI, MISO i SCK może wisieć w powietrzu, skoro jest tam podłączony
    programator??? Pisząc "wolne od innych podzespołów" miałem na myśli, że
    na tych wyprowadzeniach nie ma nic innego, co mogłoby je np. ściągać do
    masy albo plusa zasilania. Projekt PCB jest bez znaczenia, podlutowuję
    się tasiemką z programatora do padów złącza karty uSD, która docelowo
    będzie obsługiwana po SPI.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 10. Data: 2016-05-14 13:19:10
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 13 May 2016 16:56:52 +0200, ks napisał:

> [...]
    > zmian w układzie poza softem. Układ z linka pomógł mi odratować ww procesorki.

    Tutaj sprawa jest o tyle ciekawa, że dotyczy fabrycznie nowego procka.
    GG#2400455 ICQ#320399066