  • 41. Data: 2012-08-01 23:38:37
    Temat: Re: płatne autostrady... A1 do gdańska
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 30.07.2012 22:01, Marek Dyjor pisze:
    > Właśnie mi dzisiaj znajomi powiedzieli jak to za przejazd osobówką z
    > lekką przyczepą kempingową zapłacili ok 70 zeta...
    >
    > Patrzę na cennik i top jest kompletnie kretyńska kalkulacja...
    >
    > za motor osobówkę czy furgonetkę zapłącisz 29.90 ale już jak jedziesz z
    > przyczepką to bulisz jak za tira :)
    >
    > Co za kurestwo...
    >
    > pomijajac ze za motor to sie chyab powinno mniej płacić niż za osobowego.

    Nie chciałbym Cię zdenerwować, ale fakt że ktoś zapłacił więcej za
    usługę/przedmiot niż mu się wydawało świadczy.... o jego ignorancji,
    niewiedzy, lenistwie? Fajnie że nas ostrzegasz, rozumiem niezadowolenie
    z cen, ale skoro autostrada funkcjonuje, to większość polaków portfelami
    głosuje "za". Mnie też irytuje że hamburger kosztuje 3.5zł, ale kolejki
    do kas, utwierdzają mnie w przekonaniu że dla większości polaków cena
    jest w sam raz.
    Lekki offtop. Sytuacja życiowa zmusiła mnie do wizyty w Warszawie. około
    300km czyli ~20 litrów w jedną stronę, jakieś ~110zł. Za samo paliwo!
    Droga marna, autostrady bym miał max 20km. wiesz co zrobiłem? pojechałem
    pociągiem za 37zł/osobę(zabrałem dziecko na wycieczkę). przejazd:
    2godziny 40 minut. GPS pokazywał ponad 150km/h

    ToMasz

  • 42. Data: 2012-08-02 05:24:54
    Temat: Re: p atne autostrady... A1 do gda ska
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:
    > No właśnie nie zostały do tego stworzone.
    > Taki czajnik w biurze chodzi lekko licząc 10 razy tyle co w domu,
    > więc nie może być obliczony na tyle samo.

    cho cho cho...

    raczej kombinatorstwo producentów...

    myślę że w przeciętnym biurze chodzi tyle samo co w domu, podobnie
    odkurzacz.

  • 43. Data: 2012-08-02 06:42:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > cho cho cho...
    >
    > raczej kombinatorstwo producentów...
    >
    > myślę że w przeciętnym biurze chodzi tyle samo co w domu

    Tak jasne.
    Robiąc herbatę dla 10 ludzi przez 8 h dziennie (niechby każdy zrobił sobie
    ze dwa razy), chodzi tyle samo co w domu, gdzie robisz ze dwa razy - na
    śniadanie i kolację dla 2-4 ludzi, bo przez większą część dnia jesteś w
    pracy.

  • 44. Data: 2012-08-02 07:59:23
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-01 23:23, Tomek Kańka pisze:
    > Franc <s...@w...pl> napisał(a)
    >>

    > To po co brałeś na nie fakturę? ;)

    bo kupił je dla pracowników więc nie powinny stanowić jego dochodu?

    --
    Pozdr
    Lukasz

  • 45. Data: 2012-08-02 09:33:24
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2012 21:23:22 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):

    > Franc <s...@w...pl> napisał(a)
    >>

    > To po co brałeś na nie fakturę? ;)

    Bo źli ludzie z nas i chcieliśmy skorzystać z prawa do wrzucenia tego
    zakupu w kosztu (dochodowy + VAT). To nas pokarało od razu...

    --
    Franc

  • 46. Data: 2012-08-02 09:37:04
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2012 20:34:53 +0200, Cavallino napisał(a):

    > No właśnie nie zostały do tego stworzone.
    > Taki czajnik w biurze chodzi lekko licząc 10 razy tyle co w domu, więc nie
    > może być obliczony na tyle samo.

    ;-)
    PIerwsze słyszę, żeby przedmioty AGD (jak i inne) były obliczone na dzienne
    użycie x ilość dni gwarancyjnych. Wiem, wiem - można naczytać się o
    projektowaniu/produkcji przedmitów żeby minimalizować ich żywotność - ale
    bez żartów.
    Może niech wprowadzą licznik użycia - gwara obejmuje tyle użyć i potem
    spadówa (jak w samochodach masz limit kilometrów).
    --
    Franc

  • 47. Data: 2012-08-02 10:02:16
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > myślę że w przeciętnym biurze chodzi tyle samo co w domu,
    > podobnie odkurzacz.

    Tyle że ani producent, ani sprzedawca nie są w stanie
    sprawdzić, czy firma kupująca tenże odkurzacz nie świadczy
    np. usług sprzątania :-). Wtedy na pewno sprzęt nie będzie
    chodził tyle samo co w domu...

  • 48. Data: 2012-08-02 10:52:58
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Franc <s...@w...pl> napisał(a)

    > Bo źli ludzie z nas i chcieliśmy skorzystać z prawa do wrzucenia tego
    > zakupu w kosztu (dochodowy + VAT). To nas pokarało od razu...

    Słabo się znam na podatkach, ale jeśli "(używanie ich nie generuje
    przychodu/dochodu)", to taki zakup nie jest kosztem, a zapłacony VAT
    nie może byc odliczony.

    --
    Tomek

  • 49. Data: 2012-08-02 10:53:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Wednesday, August 1, 2012, 11:38:37 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > pociągiem za 37zł/osobę(zabrałem dziecko na wycieczkę). przejazd:
    > 2godziny 40 minut. GPS pokazywał ponad 150km/h

    Jasne. Domyślam się (bez złosliwości), że mieszkasz na dworcu a sprawa
    w Warszawie również była załatwiana na dworcu a pociągi na tej trasie
    kursują co 5 minut przez całą dobę i nie musisz się martwić, czy na
    pewno dopasujesz... Bo tylko w takich sytuacjach mozna się cieszyć
    czasem przejazdu pociągiem.

    Przez wiele lat jeździłem pociągami gdy moi znajomi jeździli juz
    samochodami. Bardzo późno zrobiłem prawo jazdy. Ale od czasu jak
    wsiadłem pierwszy raz do samochodu juz pociągami jeździć nie chcę. I
    nie jeżdżę od 17 lat.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2012-08-02 11:03:19
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

> [...]
    > samochodami. Bardzo późno zrobiłem prawo jazdy. Ale od czasu jak
    > wsiadłem pierwszy raz do samochodu juz pociągami jeździć nie chcę. I

    Sąsiad teraz jechał z Wawy do Gdańska pociągiem (z rowerami na wyprawę po
    Szwecji) i pociąg full wypas, klima a cena przejazdu 50zł

    Ja żałuję że nie wiedziałem że tak tanio i wygodnie można pojechać bo bym
    skoczył do brata do Pucka na parę dni a samochodem mi się nie kalkulowało a
    z OLT wiadomo jak się skończyło :)