  • 1. Data: 2012-02-09 07:16:18
    Temat: [ot] pogoda z polsatu - skąd biorą?
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    Umieściłem to na tej grupie bo czekam na śnieg żeby się poślizgać
    subarynką :) Oglądam prognozę pogody na kilku kanałach tv (każdą na
    którą trafię ;), w internecie na wp, onet i pogodynka.pl i wczoraj tylko
    polsat przynosił mi optymistyczne wieści w postaci opadów śniegu. Nawet
    jakby ta pogoda się nie sprawdziła to wolałbym ją oglądać ;) , ale
    zaglądam dziś za okno - a tam śnieg :)
    I teraz pytanie - jako że za dużo nie oglądam tej stacji tv, a na
    stronie internetowej nie mają pogody - skąd oni biorą dane pogodowe?
    Można gdzieś oglądać ich pogodę online?

    Lukasz

  • 2. Data: 2012-02-09 07:43:12
    Temat: Re: [ot] pogoda z polsatu - skąd biorą?
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 09 Feb 2012 07:16:18 +0100, Lukasz napisał(a):

> [...]
    > I teraz pytanie - jako że za dużo nie oglądam tej stacji tv, a na
    > stronie internetowej nie mają pogody - skąd oni biorą dane pogodowe?

    Na twojapogoda.pl przyznają się do jakichś konszachtów z Polsatem.

    AK

  • 3. Data: 2012-02-09 07:55:42
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 09.02.2012 07:16, Lukasz pisze:
> [...]
    > I teraz pytanie - jako że za dużo nie oglądam tej stacji tv, a na
    > stronie internetowej nie mają pogody - skąd oni biorą dane pogodowe?

    Raz im sie udalo. Ile razy widzialem pogode na polsacie to nigdy sie nie
    sprawdzila.

    Polecam:
    http://www.meteo.pl/ - model UM

  • 4. Data: 2012-02-09 08:25:17
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 09 Feb 2012 07:55:42 +0100, neoniusz <n...@j...org>
    wrote:

    >Polecam:
    >http://www.meteo.pl/ - model UM

    Taa, ten to się sprawdza. Jak pogodna na TVNie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2012-02-09 08:55:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-02-2012 08:25, jerzu pisze:
    > Taa, ten to się sprawdza. Jak pogodna na TVNie.

    Szczególnie opady deszczu latem im "wychodzą" :)

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 6. Data: 2012-02-09 09:15:09
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *DoQ* napisał(-a):

    >>> http://www.meteo.pl/ - model UM

    > Szczególnie opady deszczu latem im "wychodzą" :)

    A tam, marudzicie. Ja mam swoją elektroniczną stację pogody. Ile razy mi
    burzę wieściła zimą, to głowa mała. Śniegu _nigdy_ :D A na www.meteo.pl
    prgonozy potrafią być różne na 48h i 84h, mimo że będzie mowa o tych
    samym pierwszych 48h. Należy przy tym pamiętać że to prognozy
    numeryczne, czyli praktycznie wydumane.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2012-02-09 09:21:07
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-09 07:16, Lukasz pisze:
    > Witam,

    > Można gdzieś oglądać ich pogodę online?
    Nie wiem skąd polsat bierze info o pogodzie, ja jednak uparcie polecam
    tą stronkę/serwis o pogodzie - http://meteo.icm.edu.pl/. Od kilku lat z
    niego korzystam i ma najmniejsze odchylenia jeśli chodzi o prognozę pogody.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 8. Data: 2012-02-09 09:28:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Feb 2012 09:15:09 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Należy przy tym pamiętać że to prognozy
    > numeryczne, czyli praktycznie wydumane.

    Ales p**** jak lysy o beton. Co ty myslisz, ze pogode prognozuje najstarszy
    baca w powiecie, jak 100 lat temu? :))

    Zachowanie atmosfery sie modeluje i na modelach OBLICZA sie
    prawdopodobienstwo takich czy innych zjawisk. Wiecej "wydumania" masz w
    tzw. prognozie synoptycznej - cudzyslow zamierzony, bo najtrafniejsze
    prognozy krotko- i dlugoterminowe powstaja o ile wiem z polaczenia obu ww.
    rodzajow.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2012-02-09 09:33:20
    Od: INEAD <a...@g...pl>

    W dniu 2012-02-09 09:21, Gabriel'wilk' pisze:

> [...]
    > niego korzystam i ma najmniejsze odchylenia jeśli chodzi o prognozę pogody.

    Ja polecam http://dw.weather.com/ nie ma bata zawsze trafiają, dobry
    jest meteogroup prognoza numeryczna i icm - one chyba chodzą na tych
    samych algorytmach. Reszta testowana i nie nadaje się do pchania
    karuzeli nawet, a tevauen to chyba z fusów wróży te pogodę. Dzisiaj
    miało być - 30 w Łodzi - i znowu się udało ;-)

  • 10. Data: 2012-02-09 09:34:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    Thursday, February 9, 2012, 9:28:28 AM, you wrote:

> [...]
    > tzw. prognozie synoptycznej - cudzyslow zamierzony, bo najtrafniejsze
    > prognozy krotko- i dlugoterminowe powstaja o ile wiem z polaczenia obu ww.

    To gdzie ta odwilż, która miała być wczoraj?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl