  • 21. Data: 2012-02-09 12:21:41
    Temat: Re: [ot] pogoda z polsatu - skąd biorą?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Te prognozy sa dla sklerotyków. Dwa tygodnie temu zapowiadano
    > najpierw mrozy a potem odwilż.

    Gdzie masz 2tygodniową prognozę na ICM???

    > Odwilż miała być wczoraj.

    Wg ICM 2tyg. temu?

    > Tyle na temat tej rewelacyjnej metody - przywracam istotny kontekst.
    >
    > ICM tworzy równolegle dwa modele korzystające z tych samych danych
    > brzegowych. I te modele potrafią podawać całkowicie różne prognozy na
    > najbliższe 24 godziny a Ty próbujesz mi wmówić, że są w stanie
    > cokolwiek sensownego przewidzieć?

    Trzeba patrzeć na ten lepszy, z mniejszą siatką i 48h a nie 84h. Korzystam i
    trafność mają większą niż twoje 60%.

    > Jak na razie bardzo dobra trafność ma uniwersalna prognoza pogody:
    > jutro będzie taka pogoda jak dziś - ponad 60% sprawdzalności. I widzę,
    > że jest bardzo często stosowana przez meteorologów.

    To jednak prognoza z ICM sprawdza się lepiej :)

    > Meteorolodzy ze swoim szkiełkiem i okiem zachowują się jak badacz,
    > badający słonia przez mikroskop i narzekający na ogrom pracy.
    > Zapominają, że czasem warto od ogółu do szczegółu a nie na odwrót.
    > Miliony stacji meteorologicznych, komputery, które nie potrafią
    > przeżuć nadmiaru danych w sensownym czasie

    ICM liczy w jakims ułamku czasu dostępnego na ich komputerach. Nie mieliby
    problemu z pociągnięciem i o rząd-dwa więcej obliczeń.

    > i meteorolog, który nie
    > wyjrzy przez okno i nie zobaczy szalejącej burzy tylko będzie
    > twierdził, że panuje słoneczna pogoda. I się cieszy, że model się
    > zgodził z rzeczywistością - szkoda tylko, że policzył się dobę po
    > fakcie.

    Policzył się wystarczająco szybko. Tylko sesnowne wyniki są na naście, małe
    dziesiąt godzin naprzód.

    pzdr
    \SK

  • 22. Data: 2012-02-09 13:56:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    ^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Gdzie masz 2tygodniową prognozę na ICM???

    A gdzie napisałem, że to było z ICM? Odnoszę się do podkreślonego.

    > Wg ICM 2tyg. temu?

    Według tak zwanych prognoz.

    > Trzeba patrzeć na ten lepszy, z mniejszą siatką i 48h a nie 84h. Korzystam i
    > trafność mają większą niż twoje 60%.

    Niewiele większą. A tyle kasy wydane...

    > To jednak prognoza z ICM sprawdza się lepiej :)

    Niewiele.

    > ICM liczy w jakims ułamku czasu dostępnego na ich komputerach. Nie mieliby
    > problemu z pociągnięciem i o rząd-dwa więcej obliczeń.

    To dlaczego tego nie robią tylko drobią w miejscu?

    Przykro mi - nie są sensowne nadal.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2012-02-09 15:32:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/02/2012 08:28, Maciek wrote:

> [...]
    > tzw. prognozie synoptycznej - cudzyslow zamierzony, bo najtrafniejsze
    > prognozy krotko- i dlugoterminowe powstaja o ile wiem z polaczenia obu ww.

    A modelowaniem zajmują się aby ci sami ludzie, którzy nie potrafią
    przewidzieć deszczu na tydzień naprzód, ale z całkowitą pewnością
    krzyczą o globalnych temperaturach za 50 lat?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 24. Data: 2012-02-09 15:44:13
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Lukasz nabazgrał(a):

    > Witam,
    > Umieściłem to na tej grupie bo czekam na śnieg żeby się poślizgać
    > subarynką :) Oglądam prognozę pogody na kilku kanałach tv (każdą na którą
    > trafię ;), w internecie na wp, onet i pogodynka.pl i wczoraj tylko polsat
    > przynosił mi optymistyczne wieści w postaci opadów śniegu. Nawet jakby ta
    > pogoda się nie sprawdziła to wolałbym ją oglądać ;) , ale zaglądam dziś za
    > okno - a tam śnieg :)
    > I teraz pytanie - jako że za dużo nie oglądam tej stacji tv, a na stronie
    > internetowej nie mają pogody - skąd oni biorą dane pogodowe?
> [...]

    Nie wiem jak teraz ale kiedyś Polsat barał pogodę z wojska, dokładnie tą
    samą co idzie dla lotniska.

  • 25. Data: 2012-02-09 15:45:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 09 Feb 2012 14:32:14 +0000, kamil napisał(a):

    > A modelowaniem zajmują się aby ci sami ludzie, którzy nie potrafią
    > przewidzieć deszczu na tydzień naprzód, ale z całkowitą pewnością
    > krzyczą o globalnych temperaturach za 50 lat?

    Nawet jesli tak jest, to latwiej przewidziec ogolny trend rozciagniety na
    dekady czy stulecia. To tak, jak z przewidywaniem,ze w lecie bedcie cieplej
    niz jest teraz. Zasadniczo, na podstawie obserwacji z przeszlosci, mozna
    miec pewnosc.

    Aha - poniewaz jestes autorem bynajmniej.net, to pozwole sobie zwrocic
    uwage, ze prawidlowo nalezaloby napisac "A modelowaniem zajmują się MOŻE ci
    sami ludzie (...)?" lub "A CZY modelowaniem NIE zajmują się aby ci sami
    ludzie (...)?" :>

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 26. Data: 2012-02-09 18:50:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    >Nie wiem jak teraz ale kiedyś Polsat barał pogodę z wojska, dokładnie
    >tą samą co idzie dla lotniska.

    Przy czym od czasow Millera wiadomo ze wojsko ma swoja pogode, a
    cywilne lotnictwo swoja.

    J.

  • 27. Data: 2012-02-09 19:08:16
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2012-02-09 07:16, Lukasz pisze:
> [...]
    > I teraz pytanie - jako że za dużo nie oglądam tej stacji tv, a na
    > stronie internetowej nie mają pogody - skąd oni biorą dane pogodowe?

    pogodynka.pl - serwis IMGW. Wieczorem na poznaniu były "śnieżynki" -
    a rano:
    wychodzę na dwór - a tu quattro time ;)

  • 28. Data: 2012-02-09 21:59:53
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2012-02-09 18:50, J.F pisze:

    > Przy czym od czasow Millera wiadomo ze wojsko ma swoja pogode, a cywilne
    > lotnictwo swoja.

    Nie podpowiem Ci więcej ale wiem jak było kiedyś bo pracowało się przy
    pogodzie w psacie :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 29. Data: 2012-02-14 21:15:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Feb 2012 08:55:31 +0100, DoQ napisał(a):

    > Szczególnie opady deszczu latem im "wychodzą" :)

    A wiesz, że to jest kwadracik na kilkadziesiąt km^2?

    --

  • 30. Data: 2012-02-14 21:17:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > przewidzieć deszczu na tydzień naprzód, ale z całkowitą pewnością
    > krzyczą o globalnych temperaturach za 50 lat?

    Jakoś ICM sławetna powódź na Odrze przewidział doskonale....

    --