  • Data: 2012-02-09 09:52:38
    Temat: Re: [ot] pogoda z polsatu - skąd biorą?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Maciek,

    Thursday, February 9, 2012, 9:39:41 AM, you wrote:

    > Nie wiem, moze czytales prognoze dla Phenianu?
    > Ja sprawdzam Interie, ICM i IMGW. Zadnej odwilzy dla mojego regionu nie
    > widzialem w prognozach.

    Te prognozy sa dla sklerotyków. Dwa tygodnie temu zapowiadano
    najpierw mrozy a potem odwilż. Odwilż miała być wczoraj.

    Tyle na temat tej rewelacyjnej metody - przywracam istotny kontekst.

    ICM tworzy równolegle dwa modele korzystające z tych samych danych
    brzegowych. I te modele potrafią podawać całkowicie różne prognozy na
    najbliższe 24 godziny a Ty próbujesz mi wmówić, że są w stanie
    cokolwiek sensownego przewidzieć?

    Jak na razie bardzo dobra trafność ma uniwersalna prognoza pogody:
    jutro będzie taka pogoda jak dziś - ponad 60% sprawdzalności. I widzę,
    że jest bardzo często stosowana przez meteorologów.

    Meteorolodzy ze swoim szkiełkiem i okiem zachowują się jak badacz,
    badający słonia przez mikroskop i narzekający na ogrom pracy.
    Zapominają, że czasem warto od ogółu do szczegółu a nie na odwrót.
    Miliony stacji meteorologicznych, komputery, które nie potrafią
    przeżuć nadmiaru danych w sensownym czasie i meteorolog, który nie
    wyjrzy przez okno i nie zobaczy szalejącej burzy tylko będzie
    twierdził, że panuje słoneczna pogoda. I się cieszy, że model się
    zgodził z rzeczywistością - szkoda tylko, że policzył się dobę po
    fakcie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl