  • 241. Data: 2023-04-26 00:44:21
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 25/04/2023 18:19, io wrote:

    > Możesz jakoś opisać co on wnosi w stosunku do .. IRC ?

    np szyfrowanie end-2-end, raporty dostarczen, statusy odczytania,
    pisania, dostępność użytkownika, API

    przesyłanie mediów (grafika,dzwieki, pliki)

    dodatkowo głos + video (Wiem że w tamtym roku pracowali też nad
    konferencjami video ale nie wiem jaki jest obecny status)

  • 242. Data: 2023-04-26 00:57:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale nie pamietam - za rejestracje domeny w USA nie płaciło sie wtedy?

    Kto komu miał płacić, skoro przez ten czas dorobili się tylu domen,
    że na palcach można było je policzyć? Jak rejestrowałem domenę
    australijską (com.au, bo samo au jest tam niedozwolone), to w strefie
    było coś koło 80 domen.

    > No ale inne kraje tez bywają duze i liczne.
    > A jak piszesz - newsami sie nie chwalili.

    Francja, Niemcy -- to też duże kraje. Ale Latynosi chyba nie rozdrabniali
    się zbytnio na kraje, wspólnota językowa ważniejsza. Na jednym z polskich
    serwerów czytałem grupy chorwackie, więc oni też mają swojego Surmacza.

    > Tu jeszcze kwestia przekonania "władców amerykanskich serwerów",
    > ze jest im jakas inna narodowa hierarchia potrzebna ...

    Ja myślę, że ważniejsze jest przekonanie siebie, że należy do tych
    władców uderzyć. Bo nie zawsze warto.

    > Tylko w tym Polpaku, jesli mnie skleroza nie myli, było jakosc tak
    > dziwnie, ze klient kupował dostęp FR do "routera brzegowego".
    > Ile tych routerów było w Polsce to nie wiem, ale czy nie było tak,
    > ze pakiety z Wroclawia do Wrocławia szły przez tenze router w
    > Warszawie?

    Było niewiele, chyba jeden na miasto. Działało to fatalnie, ale żeby
    z Wrocławia do Wrocławia szło przez Warszawę, to raczej nie.

    > O sieci TP mowię, bo miedzysieciowo, to bywało normalne :-(

    Normalne, chociaż w Warszawie między sieciami jakoś szło. Ponieważ
    miałem serwer w sieci NASK, to chcąc coś pobrać z USA, a będąc gdzieś
    podłączony do POLPAKu (czy ogólnie do Tepsy), logowałem się na nim
    i szybko ciągnąłem co trzeba. Inaczej szło jak krew z nosa. Tak było
    jeszcze na początku wieku. To tylko kol. zenit miał nad Odrą na samym
    początku lat '90 kabel POLPAKu ze znakomitą łącznością z całym światem.

    > Jak ja pamietam, to wyjscie zagraniczne długo jeszcze było wąskim
    > gardłem TP. NASK mial nieco lepsze ... choc tez przez TP ?

    Wszyscy mieli łączność na fizycznym medium TP, bo tak stanowiło prawo.

    Jarek

    --
    Polpak potrafi!

  • 243. Data: 2023-04-26 01:46:07
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    nadir <n...@h...org> wrote:

    > No dobra, a jak to się ma do tych mitycznych kluczy, które rządzą
    > hierarchiami? Jak ktoś się obrazi to może zrobić kuku i Usenet,
    > przynajmniej ten polski, nie będzie żył jak najdłużej?

    Jak się obrazi, to może. Admini też mogą się wtedy obrazić na tego, który
    się obraził.

    Z tymi kluczami to jest tak, że są po prostu domyślnymi kluczami dla danej
    hierarchii. To admin serwera decyduje, co na nim trzyma i komu i w jaki
    sposób pozwala tym zarządzać. Jeśli zostawi domyślne ustawienia, to będzie
    zarządzał tym właściciel hierarchii (właściciel klucza), ale można te
    ustawienia zmienić. Może np. zablokować wiadomości kontrolne (tworzenie i
    kasowanie grup) i samemu decydować, co robić z tymi wiadomościami, które
    przyjdą.

    Oczywiście admini dbają o to, żeby była spójność grup w danej hierarchii
    (to jest dobre dla całej sieci, nikt nie chciałby, żeby np. na jednym
    serwerze dana grupa była moderowana, a na innym nie), ale jeśli właściciel
    hierarchii zawiódłby ich zaufanie np. kasując wszystkie grupy, to jestem
    sobie w stanie wyobrazić, że admini poczyniliby między sobą jakieś
    ustalenia, żeby przywrócić grupy na nowych zasadach.

    Ale to tylko teoria. Nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją.

    --
    Przychodzi baba do lekarza:
    - Panie doktorze, dziękuję za wspaniałe leczenie.

  • 244. Data: 2023-04-26 01:47:58
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakiś czas temu, wymyślono dyktowanie. Obecnie coraz bardziej rozwijane
    > :) Używam do sms najczęściej podczas jazdy samochodem (słuchawka BT).
    > Ok, niektórzy muszą mieć prompter albo najpierw napisać i czytać. Nie
    > wnikam :D

    A ja wiem gdzie mój dyktowany tekst potem trafi? :) To przecież nie jest
    przetwarzane lokalnie (chyba?).

    --
    - Co jest czarne, podskakuje i strzela iskrami?
    - Trzymiesięczne dziecko, które przegryzło kabel od telewizora

  • 245. Data: 2023-04-26 01:49:13
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Dobra słuchawka BT wycina otoczenie. Generalnie odniosłem się do
    > samochodu, kiedy jestem sam. Ważne aby wyciszyć audio :D

    W samochodzie to się na drogę patrzy a nie na komórkę :)

    --
    Po upojnej nocy ze słonicą mrówek idzie spać. Rano wstaje i widzi,
    ze zamęczył nocnymi igraszkami ukochana. Wiec wściekły wziął się do

  • 246. Data: 2023-04-26 09:11:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A ja wiem gdzie mój dyktowany tekst potem trafi? :) To przecież nie jest
    > przetwarzane lokalnie (chyba?).

    W Internetach krąży legenda, że Google cały czas słucha mikrofonem w
    smartfonie i później reklamy spersonalizowane lecą. W końcu jakaś prawda
    jest, kiedy odpalasz: OK Google (asystent) i ten cały czas tam siedzi i
    słucha :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 247. Data: 2023-04-26 09:29:09
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A ja wiem gdzie mój dyktowany tekst potem trafi? :) To przecież nie jest
    > przetwarzane lokalnie (chyba?).

    https://img6.dmty.pl//uploads/202304/1682445104_wo0g
    hu_600.jpg :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 248. Data: 2023-04-26 10:01:00
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):
    > Był program "Trumpet Winsock" autorstwa bardzo sympatycznych kolesi
    > z Tasmanii. Działał pod Windowsem 3.xx. Te firmowe dodatki działały
    > bardzo kulawo, więc wyszedł też Trumpet pod systemy 32-bitowe (W95).
    > Potem Microsoft wziął się trochę do roboty i to nie było już potrzebne.
    > Ale przez pewnien krótki czas Windows 3.11 lepiej sprawował się w Sieci
    > od Windowsa 95 (chociaż 16-bitowy Netscape w połączeniu z klasycznym
    > Trumpet Winsockiem też dał się na tym uruchomić).

    Oryginalnie TCP w domyślnej instalacji 95 nie było. Natomiast w Polsce
    popularna była wersja OSR2, czyli późniejsze, połatane wydanie Win95. Stąd w
    powszechnej świadomości TCP w Win95 było dostępne. Podobnie też dodano USB.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 249. Data: 2023-04-26 10:19:27
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:643eabde$0$2971$65785112@news.neostrada.pl
    > z ciekawosci: neo konczy sie zaraz - gdzie wskakujecie? chmurka?
    > september?

    rowniez z ciekawosci i przy okazji: a z tego --> news.gwene.org ktos
    probowal korzystac?
    (rss, http://gwene.org/about.php)

  • 250. Data: 2023-04-26 11:20:55
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > smartfonie i później reklamy spersonalizowane lecą. W końcu jakaś prawda
    > jest, kiedy odpalasz: OK Google (asystent) i ten cały czas tam siedzi i

    Google to nie wiem, ale Facebook (albo Messenger) na pewno tak robi, to
    potwierdzone. Asystenta mam wyłączonego :)

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie: