  • Data: 2023-04-25 15:20:58
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Cezar napisał:

    > Nie zmusisz pani Krysi zeby zaintalowała sobie czytnik usenetu
    > i założyła konto w sekretnym miejscu.

    Jakie konto trzeba zakładać, żeby pisać do Usenetu?! Przecież od
    zawsze tak było, że poza nazwą serwera (kiedyś te adresy "krążyły
    w powietrzu", nie był to problem) wystarczy wypełnić pole "From",
    gdzie można wpisać dowolną bzdurę. Już prościej się nie da.

    > W whatsappie i FB to dwa kliknięcia... no i każdy to już ma.

    Whatsap identyfikuje po numerze telefonu (i danych na karcie SIM),
    więc nic nie trzeba robić. Ten pomysł przesądził o jego sukcesie.
    Ale FB na początku był stroną WWW *z logowaniem*. To logowanie,
    konieczność zakładania konta, odpowiadania na różne pytania jest
    pewną barierą. Dla mnie nie do pokonania (z mentalnych powodów).

    Dzisiaj jest inaczej. To w ogóle ciekawe, że ludzie starający się
    wrzucać do Usenetu swoje wypłody przez bramkę Google ('nie będę do
    tego instalować "specjalnej aplikacji"'), korzystają z FB, Twittera,
    czy Instagrama wyłącznie przez "specjalną instalację" w telefonie.

    Zatem nie chodzi o stronę techniczną, nawet nie o to, że te aplikacje
    są w Androidzie, a w pececie trzeba zainstalować choćby Thunderbirda.
    Google Chrome jakoś instalują (ma ponad 50% rynku). Usenet ze swoimi
    prawmi jest mało kompatybilny z typowym obywatelem. I tyle.

    --
    Jarek