  • Data: 2023-04-25 15:03:57
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Cezar <c...@t...pl.invalid> wrote:

    > To raczej nie jest dlatego że nie mają infrastruktury bo infrastruktura
    > była tylko ludzi zaczęło ubywać więc infrastruktury też.
    > Ludzie dalej chcą pisać ale skoro mają już 5 innych komunikatorów to po
    > co im jeszcze usenet jak jest tam 100 ludzi więc pradwodpodobieństwo
    > otrzymania dobrej odpowiedzi jest o wiele mniejsze (tej złej też)

    Bo na Usenecie są jednak inni ludzie. Inny profil, inny próg wejścia, więc
    też inny klimat.

    Jakimś dowodem jest to, że nadal tu jesteśmy.

    > hobbysta to ten co utrzymuje serwer rozumiem bo dla tego co dyskutuje,
    > usenet to narzędzie.

    No tak. I ci, którzy korzystają z narzędzia, pewnie z czasem przejdą na
    prywatnie utrzymywane serwery.

    > To raczej nie dramat tylko pragmatyzm. Nie zmusisz pani Krysi zeby
    > zaintalowała sobie czytnik usenetu i założyła konto w sekretnym miejscu.
    > W whatsappie i FB to dwa kliknięcia... no i każdy to już ma.

    Wiem. A mniejszość, która świadomie rezygnuje z tych narzędzi z dosyć
    istotnych powodów (które są dla tej mniejszości ważne) jest zmuszana do
    korzystania z tych narzędzi, zamiast wypracowania kompromisu. Pani Krysia
    nie musi instalować czytnika, ale czemu pan Adam ma instalować coś, z czym
    normalnie nie chciałby mieć nic wspólnego (z powodu założeń, ochrony
    prywatności, niechęci do bycia profilowanym, niechęci do brania udziału w
    czymś, co jest zaprojektowane po to, żeby uzależniać).

    Za to i pani Krysia, i pan Adam, mogą obsłużyć maila.

    > Czy najgłupszym to nie wiem ale na pewno nie najmniej wygodnym -
    > przynajmniej nie dla większości.

    A spróbuj tam coś znaleźć. Zero wątkowania, nawet zero kanałów
    tematycznych. Jeden wielki wymieszany strumień wszystkiego. Przy małym
    ruchu to jest OK, ale przy większym ruchu to jest dramat. Byłem w paru
    konferencjach, ale jak tego nie śledzisz na bieżąco (a trzeba chyba nie
    mieć życia, żeby być wiecznie online), to zaczyna się robić ciężko.

    Ludzie wybierają to, co wymaga najmniej wysiłku, i męczą się z tym potem,
    zamiast poszukać wygodniejszych alternatyw.

    > IRCe jakoś nigdy mnie nie wciągnęły choc dostęp do internetu miałem juz
    > na początku lat 90tych i nie raz próbowałem.

    Ja zerkam jednym okiem, jak akurat mam chwilę, ale też nie siedzę dużo.
    Kiedyś sporo siedziałem.

    --
    Spotkali się Inteligent z AWF-u i Fizyczny z politechniki. Mieli w ramach
    wspolzawodnictwa przejsc przez mur (na wprost). Fizyczny z politechniki