eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetMalowanie klawiaturyRe: [ot] Tłumaczenie srt
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
    6!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [ot] Tłumaczenie srt
    Date: Sun, 12 Mar 2023 11:47:13 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <14ynmu2mwnord.z7hmsb1x764d$.dlg@40tude.net>
    References: <6401b5f9$0$9594$65785112@news.neostrada.pl>
    <6405b696$0$9608$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu53bl$2ka6d$1@news.icm.edu.pl>
    <6406f0e1$0$19615$65785112@news.neostrada.pl>
    <tube4f$2v2kt$1@news.icm.edu.pl>
    <6409c01d$0$19609$65785112@news.neostrada.pl>
    <tugbt9$25786$1@dont-email.me>
    <640d90be$0$9604$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="185.152.121.246"; logging-data="30319";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1276084
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 12 Mar 2023 09:43:34 +0100, Trybun napisał(a):

    > W dniu 10.03.2023 o 23:44, heby pisze:
    >> On 09/03/2023 12:16, Trybun wrote:
    >>> Mam tam konto i parę przeprowadzonych transakcji zakupowych, zawsze
    >>> coś było nie tak
    >>
    >> Mam inną statystykę, od nastu lat robie tam zakupy w ilości około 100
    >> paczek rocznie (ostatnio nawet więcej). Przypadki sporne to bardziej
    >> okolice jednego/dwóch % transakcji. Zazwyczaj związane z typowym
    >> Januszem Biznesu, które istnieją tak samo poza allegro, tylko, że na
    >> allegro jesteś na nieco innej pozycji: w razie co masz przestrzeń do
    >> dyskutowania i możliwośc zwracania pieniędzy bez użerania się z
    >> kretynami. Zaś "smart" powoduje, że za przesyłki >30zł nie płacę i
    >> mimo, że wydawało mi się to absurdalne jako koncepcja, to faktycznie,
    >> te ~100 zakupów rocznie mam z darmową wysyłką już od kilku lat (dalej
    >> nie pojmuje jak się im to opłaca) płacąc jakieś grosze co rok.
    >> Darmowego kuriera zazwyczaj w tych samych sklepach poza allegro nie
    >> uświadczysz, a ceny podobne. To nie jest reklama, tylko najzwyczajniej
    >> statystyka mojego doświadczenia z punktu widzenia zwykłego klienta
    >> który z tego dość często korzysta. Ogólnie, musiałeś mieć ogromnego
    >> pecha lub było to 15 lat temu, bo ja, przy takim przerobie paczek, mam
    >> najzwyczajniej problemy na poziomie nieistotnym, a kupuję tam
    >> praktycznie wszystko, poza może jedzeniem, ale to też się zmienia.
    >>
    >> Kupuje też dużo na aliexpress i tutaj również nie mam zastrzeżeń, a
    >> spory i zwracanie pieniędzy jest wręcz absurdalnie wygodne. Jedyny
    >> problem to ginące paczki, giną zazwyczaj na ostatniej prostej kiedy
    >> przechodzą kontrolę celną w PL i wpadają w czarną dziurę PP. Ale Ali
    >> ani razu, na naście, nie odmówił mi zwrotu pieniędzy za zgubiony
    >> towar. Gubienie paczek jest na poziomie ~5%. Przy takich ilościach w
    >> skali kraju oznacza to, że PP daje radę zgubić pewnie tira dziennie.
    >> Spory o towar pomylony czy złej jakosci są również nie większe niż
    >> 1-2%, choć w 201x było tego znacznie wiecej. Obecnie kupuje tam nawet
    >> podzespoły elektroniczne i naprawdę kitajcom opłaca się jakoś
    >> magicznie wysłać mi 1 tranzystor za 1.5zł z darmową wysyłką. Niepojęte.
    >>
    >> Zaryzykuję, że w ostatnich 10 latach znacząco wzrosła jakośc obsługi
    >> klienta online, na wszystkich platformach. To już nie te czasy, że
    >> kupowało się telefon i dostawało cegłę. Cięgle to jest możliwe, ale
    >> szanse na to masz znikome, sklepy na allegro dbają o wizerunek
    >> zdecydowanie bardziej niż 10 lat temu.
    >>
    >
    > Skoro tak piszesz.. Być może faktycznie trafiłem na jakichś "Januszy". 
    > Jednak jak dla mnie to i te nowe możliwości to i tak za duże wyzwanie,
    > ja preferuje sklepy typu hybryda, -  zamawiam towar z magazynu do
    > stacjonarnego sklepu. W ten sposób mogę towar dokładnie obejrzeć przed
    > zapłatą, a samo egzekwowanie reklamacji to 5minutowa wizyta w sklepie.
    > Tak że Allegro po tym co napisałeś, owszem, ale tylko w ostateczności.

    Teraz przez Allegro generujesz etykietę zwrotną, w przypadkach szczególnych
    nawet nie musisz jej drukować, tylko wkładasz towar do paczkomatu.
    Może to być zwrot bez podania powodu.
    Uwaga: jednoosobowa działalność gospodarcza też się łapie na zwroty.

    Mnie aplikacja pokazuje 2279 zł. oszczędności z tytułu "smart" - kupuję
    rzeczy zarówno dla klientów (bo u głównych dystrybutorów typu AB S.A.
    czasem jest drożej, niż w detalu) jak i kupuję pierdółki dla siebie (mydło,
    dobra pasta do zębów, lepsza herbata, itd). Zdarza się, że kilka przesyłek
    tygodniowo.

    Ostatni problem z dostawą (przyszła pamięć zwykła zamiast ECC) to miałem
    jakieś 8 lat temu.
    Zresztą aktualnie jest tak, że gdy sprzedawca problematyczny, to kupujący
    kasę odzyskuje bezpośrednio od Allegro i Allegro ściga sprzedawcę.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: