  • 11. Data: 2010-10-13 20:40:35
    Temat: Re: oszczedny procek
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-13 14:40 a...@p...pl napisał(a):

    > czy znacie jakis procek (do uC) aby byl bardzo oszczedny pod wzgledem
    > zuzycia energii. W zasadzie nic wielkiego nie bedzie robil, tylko raz
    > na jakis czas bedzie "zbieral" bity z wejscia i po drobnej przerobce
    > (modyfikacji kilku bitow) bedzie wypychal na wyjsciu (1 b/s) i to
    > kilka razy na godzine/dobe.
    > Zasilanie 2 x AA (baterie alkaiczne)

    Tylko MSP430.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-10-14 08:03:02
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.10.2010 19:39, schrieb Andrzej W.:

    > Rok na 2xAA??

    Baterie się same wyładują ;-)

    > Rok to on powinien na jakiejś pastylce pociągnąć jak się program dobrze
    > napisze.

    tak

    > Na 2,4V 2Ah to pochodzi kilka lat z cały czas włączonym wewnętrznym
    > oscylatorem (tym oszczędnym).

    zależy od transmisji danych, bo to jest to, co będzie żarło energię.
    Procek nie pobiera praktycznie nic (jak się program dobrze napisze ;-))

    W każdym razie płytka testowa z nadajnikiem transmitowała telegramy 16
    bajtowe 10/s przez 2 miesiące zasilana 2xAAA.

    Waldek

  • 13. Data: 2010-10-14 10:02:48
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 10/13/2010 17:14, Waldemar Krzok pisze:

    > a pozostały czas kurwił ;-)

    Dokładnie. :)

    > Można wziąć jeszcze nowe tanie procki serii MSP430Gxxxx. Do kupienia w
    > TI-shopie za parę dolców z przesyłką i płytką. To dla tych, którzy nie
    > lubią SMD ;-). Procki serii G mają 12 bitowe ADC, niektóre F mają 16 bitów.

    Popieram. W moich pierwszych doświadczeniach miałem podpięty tylko JTAG
    i led . BEZ podpiętego vcc :). Zasilanie brał sobie z lini JTAG-a z LPT :)

    To co jest fajne dla początkujących to to że praktycznie na każdy wew
    moduł jest krótki działający pod IAR-em przykład.

    Pzdr.

    Adam

  • 14. Data: 2010-10-14 11:10:47
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Wed, 13 Oct 2010 16:12:53 +0200, Górski Adam wrote:
    [ciach]
    > Atmela to raczej nie ruszaj bo się tylko będziesz *$%^$$$*^% na każdym
    > kroku.

    Jakiś czas temu zrobiłem projekt na AVR gdzie był potrzebny RTC, program
    korzysta z głębokiego trybu oszczędzania energii, działa tylko timer
    obsługujący RTC wywołując przerwanie raz na sekundę - da się.

    --
    Ł.

  • 15. Data: 2010-10-14 11:57:08
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 10/14/2010 13:10, Łukasz Góralczyk pisze:
> [...]
    > korzysta z głębokiego trybu oszczędzania energii, działa tylko timer
    > obsługujący RTC wywołując przerwanie raz na sekundę - da się.

    A kto twierdzi że się nie da ?

    Adam

  • 16. Data: 2010-10-14 12:34:49
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Może jakiś nowy STM8L1xx
    --
    Pozdr
    EM

  • 17. Data: 2010-10-14 15:55:23
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Thu, 14 Oct 2010 13:57:08 +0200, Górski Adam wrote:
    [ciach o AVR]
    > A kto twierdzi że się nie da ?

    Da się bez "*$%^$$$*^% na każdym kroku". Nowa seria AVRów (PA) pobiera
    jeszcze mniej energii, tylko na razie nie można/ciężko nigdzie tego
    dostać (sprawdzałem jakiś miesiąc temu dostępność).

    --
    Ł.

  • 18. Data: 2010-10-14 22:40:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-14 17:55 Łukasz Góralczyk napisał(a):

    > Da się bez "*$%^$$$*^% na każdym kroku". Nowa seria AVRów (PA) pobiera
    > jeszcze mniej energii, tylko na razie nie można/ciężko nigdzie tego
    > dostać (sprawdzałem jakiś miesiąc temu dostępność).

    Heh, obecnie to ciężko dostać nawet dojrzałe AVRy, które już są od
    jakiegoś czasu w sprzedaży.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2010-10-15 11:53:45
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2010-10-13 17:14, Waldemar Krzok pisze:

    > a pozostały czas kurwił ;-)

    Dlaczego na każdym kroku?
    Rozumiem, że problem jest z dostępnością. Co jeszcze?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 20. Data: 2010-10-15 12:42:16
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 10/15/2010 13:53, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Dlaczego na każdym kroku?
    > Rozumiem, że problem jest z dostępnością. Co jeszcze?

    1. Jak dla mnie to dokumentacja jest fatalna.
    2. Problemy podczas certyfikacji CE -> odporność na zakłócenia zew.
    3. Idea "fusebitów" którymi łatwo można sobie kuku zrobić

    Pzdr

    Adam