  • 31. Data: 2011-12-12 09:12:09
    Temat: Re: ostatnie CRT
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Remek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jc0sfs$kpv$4@inews.gazeta.pl...

    > Są i specjaliści??? Ty wciąż swoje. Wiesz w którym wieku żył Newton, czy
    > Kopernik?

    Można też wspomnieć o Euklidesie, który jest chyba bardziej związany z
    komputerami niż tamci dwaj (mam na myśli jego dowód, że liczb pierwszych
    jest nieskończenie wiele i kryptografię asymetryczną).

    Tylko, że w temacie dyskusji byłoby nie to w którym wieku w historii, tylko
    w którym wieku (średnim, czy emerytalnym) dokonywali odkryć.
    P.G.

  • 32. Data: 2011-12-12 21:36:49
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > W takim razie to jakś słaba okolica (pewnie Warszawa), albo jesteś słabym
    > obserwatorem. Z kim przestajesz takim się stajesz.

    Jestem z Warszawy. Dlaczego uważasz, że to miasto jest słabą okolicą?

    Robbo

  • 33. Data: 2011-12-13 19:36:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Są, ale oni też już nie używają CRT.

    Tylko LCD do tych celów to się specjalnie selekcjonuje a i elektronika
    ciut mądrzejsza - szesnastobitowe sterowanie LCD żeby przestrzeni na
    korekty zostało, matryca korekty powierzchni ekranu (każdy mały kawałek
    ekranu ma własny zestaw krzywych charakterystycznych dobranych tak że
    obraz jest równy na całej powierzchni a nie łaciaty jak w tanich
    biurowych monitorach...)

    --
    Darek

  • 34. Data: 2011-12-13 20:50:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > ekranu ma własny zestaw krzywych charakterystycznych dobranych tak że
    > obraz jest równy na całej powierzchni a nie łaciaty jak w tanich

    Nikt nie mówi, że wszyscy mają używać biurowych. Znajoma miała taki
    wypaśny monitor CRT, z tych za około 10kzł. Strasznie jojczyła, że
    co ona zrobi jak jej się zepsuje, bo takich już nie robią, wszędzie
    tylko badziewie. No i zepsuł się. Dała do naprawy, zapłaciła dobre
    kilkaset złotych. Ale efekt był taki sobie -- chyba po prostu kineskop
    już się zestarzał. No i w końcu kupiła LCD. Też mniej więcej za takie
    pieniądze. Ten LCD, choć w zasadzie jeszcze działał, kazała czym
    prędzej zabrać w cholerę, bo patrzeć się na to nie da (wcześniej był
    plan, że zostanie do drugiego komputera). Ten nowy LCD kalibrację
    kolorów trzyma jak drut, a geometria z zasady działania jest nie do
    ruszenia. Czas lamp minął bezpowrotnie.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2011-12-20 17:35:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl>

    > Właśnie, pytanie gdzie ludzie te telewizory trzymają albo/i z jakiej
    > odległości je oglądają. Nagle metraże mieszkań raczej nie wzrosły a żeby
    > postawić 37 czy 42" to już trzeba mieć gdzie postawić no i z 3 metrów
    > się tego nie będzie oglądać. Mój Thomson 21" powoli domaga się następcy
    > a we wnękę w segmencie nic większego niż LCD 26-28" nie wstawię więc
    > wybór jest niewielki...

    Z 3 metrów ... 32 cale